Verze 05.01.02 (vystavená 22.04.2025)
Základní modul
Úpravy zlepšující zabezpečení
V systému plusPortal byly provedeny úpravy, které zlepšují zabezpečení.
- Při nahrávání příloh do aplikace plusPortal je nyní možné povolit kontroly příloh. Pokud požadujete zabránit uložení některých druhů příloh do aplikace plusPortal, povolte kontrolu příloh (v menu Nastavení / Konfigurace / Umístění). Zpřístupní se možnosti povolit/zakázat přípony souborů nebo MIME typů. Možnost nastavit seznam přípon, MIME typů a zakázaných počátečních bytů. Tím je možné snížit riziko nahrání souboru se škodlivým obsahem.
- Následující exportní funkce, zajišťující export dat do souboru XLSX nebo CSV, nyní předřadí apostrof před textové hodnoty, které začínají specifickými znaky =, +, -, @, aby nedošlo ke spuštění škodlivého kódu v Excelu:
- funkce „Stáhnout data do XLSX“, která je dostupná u přehledu s daty;
- funkce „Kopírovat do schránky pouze aktuálně zobrazená data“, která je dostupná u přehledu s daty;
- funkce „Ke stažení“, která umožňuje stažení dat do Excelu (XLSX nebo CSV) s formátem výstupu CSV, XLSX se šablonou, XLSX.
Odstranění automatického nastavení práv při aktualizaci aplikace plusPortal na kartě zaměstnance u cizinců
Při aktualizaci databáze již nedochází k automatickému nastavení práv „Zaměstnanci / Karta zaměstnance / Cizinec“ a „Zaměstnanci / Karta zaměstnance / Cizinec / Umožnit změnu“ pro sady, které mají přiřazeno právo „Zaměstnanci / Karta zaměstnance / Personální údaje“.

Odesílání mailů z aplikace plusPortal pomocí protokolu OAuth2
Dosud aplikace plusPortal umožňovala při odesílání emailů využít základní SMTP autentizaci pomocí jména a hesla.
Nový způsob autentizace lze nastavit v konfiguraci (Nastavení / Konfigurace) na záložce Rozesílání mailů v sekci Server pro odesílání pošty, kde byla přidána podpora pro odesílání mailů pomocí protokolu OAuth2. Do formuláře s nastavením byl přidán prvek pro výběr typu autentizace se třemi možnostmi:
- Žádná;
- Základní - pomocí jména a hesla (jako doposud);
- OAuth2 - autentizace protokolem OAuth2.
Při výběru volby „OAuth2“ se vyplňují následující údaje:
- Uživatelské jméno - emailová adresa v rámci které proběhne autentizace;
- Application (client) ID - údaj z Azure;
- Directory (tenant) ID - údaj z Azure;
- Způsob ověření identity - na výběr je Certifikát nebo Secret value; pokud se vybere možnost „Certifikát“, tak se následně musí vybrat soubor s pfx certifikátem a vyplnit heslo (na stranu poskytovatele budete muset nahrát certifikát s veřejným klíčem); pokud se vybere „Secret value“, bude nutné zadat odpovídající důvěrnou hodnotu (secret value), kterou obdržíte od svého poskytovatele;
- Scope - používáno pro získávání tokenu, určuje, jaká oprávnění chceme získat pro požadovaný token (např. https://outlook.office365.com/.default);
- Authority URL - autentizační (koncový) bod se zástupným znakem pro tenant id, který se automaticky nahradí (např. https://login.microsoftonline.com/{tenantId}/v2.0).
Úprava časového intervalu pro nastavení směny
Bylo upraveno načtení časového intervalu pro nastavení směny (Pracovní doba / Rozvrhy směn / odkaz „Rozvržení směn“) tak, že do panelu Nastavení směn byly doplněny prvky „Od“, „Do“, do kterých se načte časový interval, který uživatel vybral v kalendáři (dříve byl časový interval uveden v titulku panelu).

Úpravy při založení nové smlouvy
U zákazníků, kteří nemají zakoupen modul Personalistika (varianta Jednoduchá evidence), se při založení nové smlouvy v jednoduché evidenci zaměstnanců (Zaměstnanci / Zaměstnanci) nekontroluje duplicita názvu vzorové pozice a smlouvu lze uložit.
Úprava při stahování dat do souboru
Pokud při definici dat ke stažení došlo ke změně způsobu výstupu z „Soubor XLSX nebo CSV“ na jiný a následně zpět na „Soubor XLSX nebo CSV“, formát výsledného souboru neobsahoval výběr z hodnot CSV, XLSX se šablonou, XSLX. Tento nedostatek byl odstraněn.
Odstranění hlášení při kopírování dat do schránky
Po úspěšném zkopírování dat pomocí tlačítka Kopírovat do schránky pouze aktuálně zobrazená data, které je dostupné u seznamů s daty, docházelo k zobrazení chybového hlášení v konzole prohlížeče. Data byla přesto úspěšně zkopírována do schránky. Nyní již nedochází k zápisu chybové informace do konzole prohlížeče.
Identifikační čipy
Úprava při přidělení čipu
U funkce na přidělování identifikačních čipů (Zaměstnanci / Čipy) byla uvedena chybná informace, že je možné provést přidělení čipu i pomocí pořadového čísla čipu. Nově je uvedeno, že je možné přidělit čip podle ID čipu.
Personalistika
Úprava zobrazování odkazu „Upravit“ na záložce Cizinec v osobní složce
Na záložce Cizinec na stránce Osobní informace / Osobní složka se v patřičných sekcích nezobrazují odkazy „Upravit“.

Úprava zadávání a zobrazování novinek
Bylo upraveno zadávání a zobrazování novinek v režimu pro správce (Osobní informace / Novinky / Správa novinek):
- při zadání novinek lze využít prvek pro formátování textu;
- místo položky pro skrytí novinky je nyní v editačním formuláři nepovinná položka „Zveřejnit do“. Pokud je datum „Zveřejnit do“ zadáno, musí být větší nebo rovno datu „Zveřejnit od“;
- po obnově vestavěných zobrazení je v seznamu Správa novinek uveden sloupec „Zveřejnit do“ místo sloupce „Skrýt“;
- novinky, které měly dříve nastaven příznak „Skrýt“, mají po aktualizaci databáze uloženo datum „Zveřejnit do“ na hodnotu 31.3.2025.

Dále bylo upraveno zobrazování novinek tak, že se v seznamu novinek (Osobní informace / Novinky) zobrazují novinky, které nemají datum „Zveřejnit do“ vyplněno nebo mají toto datum do větší nebo rovno dnešnímu datu.
Submodul Active Directory
Oprava chyby v přenosu do AD
Byla opravena chyba v přenosu do AD, která se projevovala, pokud bylo povoleno přenášení fotografií uživatelů a některý uživatel zařazený do synchronizace neměl fotografii uloženou v databázi aplikace plusPortal.
Nábor
Oprava při uložení kandidátů z LMC do systému plusPortal
Byla opravena chyba uložení kandidátů z LMC do systému plusPortal, která se projevovala, pokud byl průvodní dopis kandidáta delší než 4000 znaků.
Úpravy lokalizačních klíčů v odpovědním formuláři pro Uchazeče
Na kariérních stránkách zákazníka, při možnosti odpovědi na uveřejněný inzerát (v odpovědním formuláři pro uchazeče), se v patičce stránky, kde je uveden odpovědní formulář, již správně zobrazuje lokalizovaný text.
Vzdělávání
Úprava zobrazení chybového hlášení v číselníku pro nastavení modulu Vzdělávání
Při vstupu do lokálního nastavení modulu Vzdělávání (Nastavení / Číselníky a nastavení / modul Vzdělávání / Vzdělávání - nastavení) se již nezobrazuje nesrozumitelné chybové hlášení v sekci Moodle.
Drobné výdaje
Úpravy v zobrazení ve vyúčtování drobných výdajů a ve schvalování případu výdaje
Ve vyúčtování drobných výdajů (Drobné výdaje / Vyúčtování výdajů):
- v zobrazení Zpracované drobné výdaje a Zpracované za minulý měsíc po kliknutí na odkaz „Vrátit“ na konci řádku se zaznamená do historie případu akce „Zrušeno potvrzení o vyúčtování drobného výdaje“;
- v zobrazení Ke zpracování vše a Ke zpracování za minulý měsíc po kliknutí na odkaz „Potvrdit“ na konci řádku se zaznamená do historie případu akce „Potvrzeno vyúčtování drobného výdaje“.

Dále bylo opraveno zobrazení panelu pro schvalování případu výdaje ve stavu „Žádost odeslána ke schválení“ na stránce Schvalování drobných výdajů / zobrazeni K vyřízení / záložka Případ výdaje z pozice schvalovatele.

Mzdy
Úprava v souvislosti s novou verzí podání HZUPN
Během dubna 2025 byla vydána nová verze podání HZUPN ve verzi 1.2. V souvislosti s novou verzí došlo ke zpřísnění kontroly na přítomnost prázdných elementů v zasílaných podáních na VREP. Z toho důvodu muselo být upraveno generování zasílaného XML souboru s ohledem na hodnotu elementu Důvod ('Zaměstnanec nezačal vykonávat zaměstnání z důvodu'). Po úpravě v případě, kdy zaměstnanec opětovně začal vykonávat zaměstnání a hodnota pole „Důvod“ se v uživatelském rozhraní nevyplňuje, tak se též daný element nebude ani vyskytovat v zasílaném xml souboru.
Oprava při stahování avíz
Při stahování avíz dlouhodobého ošetřovného z ČSSZ (Mzdy / Nemocenské) došlo k opravě situace, kdy se datum od a datum do uvedené u hospitalizace špatně ukládalo jako trvání (od-do) celého případu.
Úprava tisku mzdového listu
Byl upraven tisk mzdového listu:
- v případě, že se tiskne větší počet záznamů na pozadí;
- v položce „Rodinný stav“ jsou uvedeny textové hodnoty (např. ženatý/vdaná);
- v případě, že v některém měsíci nebyla zadána zdravotní pojišťovna, nebo středisko. Nyní se vytiskne celá sekce Základních údajů v jednotlivých měsících, kromě chybějící zdravotní pojišťovny, nebo střediska.
Úprava načítání bonusů v měsíčním zpracování mzdy
Bylo upraveno načítání bonusů v měsíčním zpracování mzdy (Mzdy / Měsíční zpracování), a to v sekci Zpracování podkladů (včetně detailu s bonusy). Pozitivní dopad úpravy se projeví i v ostatních sekcích, protože dotaz pro bonusy se vyhodnocoval i při pohybu v jiných sekcích.
Oprava aktualizace stavu e-podání u Hlášení změn OSSZ na kartě zaměstnance
Došlo k opravě aktualizace stavu e-podání u Hlášení změn OSSZ na kartě zaměstnance (Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance) v záložce Pojištění, důchody. Jednak se opravilo samotné zobrazení stavu e-podání v seznamu a dále se doplnilo automatické zjišťování stavu odeslaných, ale dosud nevyřízených podání, při prvním načtení záložky Pojištění, důchody.
Stravování
Úprava související s obrázky jídel v jídelníčku
V seznamu jídel (Stravování / Jídelníček / Seznam jídel) přibylo tlačítko „Upravit foto“. V sadě práv v sekci Stravování přibylo nové právo „Jídelníčky / Normalizace fotografií“.

Při nahrávání obrázků jídel jsou aktuálně podporované přípony/formáty ".jpg", ".png", ".bmp", ".jpeg". Ostatní přípony/formáty nejsou podporované.