Verze 05.01.06 (vystavená 28.07.2025)

Změníl(a) - Martina Dufková

Základní modul

Stažení dat ze seznamu do XLSX souboru

Pokud na stránce v některém seznamu, kde je nastaveno stránkování, stáhne uživatel obsah seznamu do Excelu, stránkování dat v seznamu zůstane zachováno.

Kontroly při zrušení zaměstnance ve vztahu k pracovnímu vybavení

Po zrušení karty zaměstnance z veškeré evidence plusPortalu (storno připraveného nástupu), nezůstanou žádné záznamy v přehledu Seznam majetku / Požadavky na přidělení.

Úprava v detailu zobrazení

Při nastavení třídění dle data pro ručně přidanou položku se v detailu zobrazení nyní ukazuje název příslušné databázové položky a tabulky i při opakovaném otevření detailu zobrazení.

Nyní:

Dříve:

Rozšíření práv pro práci se seznamy

Uživatelská práva pro práci se seznamy byla rozšířena o čtyři nová práva:

Vytvořit a upravit zobrazení

• Kopírovat do schránky

• Stáhnout data do souboru XLSX

• Stáhnout PDF pro tisk

Zároveň bylo přidáno nové nadřízené právo Seznamy, které je dostupné v sekci Osobní možnosti na stránce Nastavení / Sady práv / detail sady. Pomocí tohoto práva lze řídit dostupnost příslušných funkcí pro standardní seznamy na stránkách aplikace plusPortal.

Nová práva jsou po aktualizaci databáze povolena pro sadu Zaměstnanec. Nastavení práv si zákazník může přizpůsobit podle vlastních potřeb.

Nadřazenému právu Seznamy byla navíc přiřazena dříve existující práva Zobrazit SQL, Pokročilé funkce tabulek a Servisní informace tabulek a práva Upravit vestavěná zobrazení a Zrušit chybné zobrazení (dříve dostupná v sekci práv Nastavení / Správa provozu / Spravovat zobrazení).

Pro sady, ve kterých byla některá z výše uvedených práv povolena, bylo automaticky doplněno zatržení nového nadřízeného práva Seznamy.

Pro novou databázi jsou práva zpřístupněna v sadě Administrátor systému.

Zobrazení substránek v modulech

Pokud měl zaměstnanec přístup pouze k jedné základní položce modulu, která obsahovala substránky, zobrazovala se automaticky pouze první z nich. Další substránky nebylo možné vybrat, protože se nezobrazoval vodorovný seznam menu. Například v modulu Stravování / Podklady se vždy otevřela pouze stránka Doby výdeje jídla a nebylo možné přepnout na další substránky, jako Jídelny nebo Kategorie jídel. Stejný problém se vyskytoval také například v modulu Volno / Přehledy, kde byly dostupné jen Případy volna, ale nešlo vybrat Případy volna po dnech nebo Vymazané položky volna.

Tento nedostatek byl odstraněn. Nyní, pokud má zaměstnanec přístup pouze k jedné položce modulu s podřízeným menu, zůstává vodorovné menu zobrazené a je možné zvolit libovolnou substránku.

Zobrazení speciálních znaků

Bylo zajištěno, aby v rozbalovacím poli s možností vyhledávání byly zobrazeny správně speciální znaky (např. & < > " '). Dříve docházelo k tomu, že např. znak "&" se zobrazoval jako "&amp;".

Lékařské prohlídky

Možnost přechodu z Lékařských prohlídek do karty zaměstnance

Na stránce Lékařské prohlídky byl v řádcích seznamu do nabídky Možnosti přidán nový odkaz na Kartu zaměstnance. Po kliknutí na tento odkaz dojde k přesměrování na záložku Lékařské prohlídky v Kartě zaměstnance.

Nábor

Indexování životopisů

Pokud se stejný uchazeč (se stejným jménem, příjmením a e-mailem) v průběhu času hlásí na více pozic prostřednictvím odpovědního formuláře a pokaždé přiloží životopis se stejným názvem a příponou, při stahování dat na stránce Nábor / Uchazeči se soubor nepřepíše, ale uloží se znovu s indexem 1, 2, …

Například: Pokud se uchazeč přihlásil na tři různé pozice a pokaždé přiložil soubor pch_test_doc.pdf, výsledné uložené verze budou:

(CV) pch_test_doc.pdf (nejstarší verze)

(CV) pch_test_doc (1).pdf

(CV) pch_test_doc (2).pdf (nejnovější verze)

Všechny indexované životopisy jsou k dispozici na záložce Zápisy v kartě kandidáta (Nábor / Uchazeči / výběr konkrétního kandidáta), kde je lze zobrazit kliknutím na tlačítko Přílohy.

Stejné indexování bylo zavedeno také na stránce Nábor / Uchazeči / Karta kandidáta při ručním ukládání příloh pomocí tlačítka Přidat soubor v modálním panelu Přílohy.

Propojení na Moodle

Synchronizace plusPortal - Moodle

Při propojení plusPortalu a Moodle (při zápisu účastníků do kurzů Moodle přes API webové služby z plusPortalu) byla opravena identifikace uživatele dle nastavení Osobního čísla zaměstnance (ID).

Docházka

Rozepisování hodin navíc na přesčasy

Pokud zaměstnanec s pevně stanovenou pracovní dobou pomocí tlačítka „Co s nimi“ rozepsal všechny své odpracované hodiny navíc jako přesčasy, docházelo k situaci, která bránila jejich správnému rozepsání a hromadnému proplacení naráz. Tento nedostatek byl opraven a všechny hodiny se nyní správně rozepíší i proplatí najednou.

Úprava rozvržení stránky pro vyhodnocení docházky

Na základě připomínek zákazníků bylo přepracováno rozvržení stránky pro měsíční vyhodnocování docházky (Docházka / Vyhodnocení docházky / detail zaměstnance). Připomínky se týkaly zejména omezeného komfortu při práci s tabulkou souhrnných položek, pokud obsahovala větší množství řádků. Pro zobrazení spodních položek bylo nutné opakovaně rolovat, protože tabulka v levé dolní části obrazovky disponovala omezeným prostorem.

Nově je možné rozvržení stránky upravit tak, aby byl prostor pro souhrnnou tabulku větší. K dispozici jsou tři možnosti:

1.    Skrytí bloku s pravidly docházky

Skrytím informačního bloku s pravidly docházky lze uvolnit více místa pro zobrazení tabulky souhrnných položek.

2.    Úprava poměru rozdělení strany

Na stránku byl přidán svislý rozdělovač (splitter), který je umístěný mezi souhrnnou a měsíční částí docházky. Přetažením tohoto rozdělovače je možné upravit poměr rozdělení stránky na levou a pravou část.

 3.    Roztažení souhrnné tabulky

Nad souhrnnou tabulkou je nově dostupná ikona pro její roztažení.

Kliknutím na tuto ikonku se souhrnná tabulka přesune nahoru, vedle úvodních panelů a využije tak výšku obrazovky.

Kombinací uvedených možností lze optimalizovat zobrazení stránky v závislosti na velikosti displeje a zlepšit práci se souhrnnými položkami.

Všechna nastavení se ukládají a zůstávají zachována, dokud nejsou uživatelem znovu změněna.

Na zařízeních s velmi úzkým rozlišením, například na mobilních telefonech, se uvedené funkce automaticky deaktivují a obsah se zobrazuje pod sebou.

Mzdy

Vyhodnocení pracovních cest ve Zpracování podkladů

Byla upravena podmínka pro vyhodnocení počtu cest v sekci Podklady z evidencí v plusPortalu (Mzdy / Měsíční zpracování / Zpracování podkladů). Po úpravě již souhlasí hodnoty vůči příslušnému seznamu, který se z dané sekce dá rozkliknout.


Jak hodnotíte článek?