Verze 05.01.06 (vystavená 28.07.2025)
Základní modul
Stažení dat ze seznamu do XLSX souboru
Pokud na stránce v některém seznamu, kde je nastaveno stránkování, stáhne uživatel obsah seznamu do Excelu, stránkování dat v seznamu zůstane zachováno.

Kontroly při zrušení zaměstnance ve vztahu k pracovnímu vybavení
Po zrušení karty zaměstnance z veškeré evidence plusPortalu (storno připraveného nástupu), nezůstanou žádné záznamy v přehledu Seznam majetku / Požadavky na přidělení.
Úprava v detailu zobrazení
Při nastavení třídění dle data pro ručně přidanou položku se v detailu zobrazení nyní ukazuje název příslušné databázové položky a tabulky i při opakovaném otevření detailu zobrazení.
Nyní:

Dříve:

Rozšíření práv pro práci se seznamy
Uživatelská práva pro práci se seznamy byla rozšířena o čtyři nová práva:
• Vytvořit a upravit zobrazení
• Kopírovat do schránky
• Stáhnout data do souboru XLSX
• Stáhnout PDF pro tisk
Zároveň bylo přidáno nové nadřízené právo Seznamy, které je dostupné v sekci Osobní možnosti na stránce Nastavení / Sady práv / detail sady. Pomocí tohoto práva lze řídit dostupnost příslušných funkcí pro standardní seznamy na stránkách aplikace plusPortal.
Nadřazenému právu Seznamy byla navíc přiřazena dříve existující práva Zobrazit SQL, Pokročilé funkce tabulek a Servisní informace tabulek a práva Upravit vestavěná zobrazení a Zrušit chybné zobrazení (dříve dostupná v sekci práv Nastavení / Správa provozu / Spravovat zobrazení).

Pro novou databázi jsou práva zpřístupněna v sadě Administrátor systému.
Zobrazení substránek v modulech
Pokud měl zaměstnanec přístup pouze k jedné základní položce modulu, která obsahovala substránky, zobrazovala se automaticky pouze první z nich. Další substránky nebylo možné vybrat, protože se nezobrazoval vodorovný seznam menu. Například v modulu Stravování / Podklady se vždy otevřela pouze stránka Doby výdeje jídla a nebylo možné přepnout na další substránky, jako Jídelny nebo Kategorie jídel. Stejný problém se vyskytoval také například v modulu Volno / Přehledy, kde byly dostupné jen Případy volna, ale nešlo vybrat Případy volna po dnech nebo Vymazané položky volna.
Tento nedostatek byl odstraněn. Nyní, pokud má zaměstnanec přístup pouze k jedné položce modulu s podřízeným menu, zůstává vodorovné menu zobrazené a je možné zvolit libovolnou substránku.
Zobrazení speciálních znaků
Bylo zajištěno, aby v rozbalovacím poli s možností vyhledávání byly zobrazeny správně speciální znaky (např. & < > " '). Dříve docházelo k tomu, že např. znak "&" se zobrazoval jako "&".
Lékařské prohlídky
Možnost přechodu z Lékařských prohlídek do karty zaměstnance
Na stránce Lékařské prohlídky byl v řádcích seznamu do nabídky Možnosti přidán nový odkaz na Kartu zaměstnance. Po kliknutí na tento odkaz dojde k přesměrování na záložku Lékařské prohlídky v Kartě zaměstnance.

Nábor
Indexování životopisů
Pokud se stejný uchazeč (se stejným jménem, příjmením a e-mailem) v průběhu času hlásí na více pozic prostřednictvím odpovědního formuláře a pokaždé přiloží životopis se stejným názvem a příponou, při stahování dat na stránce Nábor / Uchazeči se soubor nepřepíše, ale uloží se znovu s indexem 1, 2, …
Například: Pokud se uchazeč přihlásil na tři různé pozice a pokaždé přiložil soubor pch_test_doc.pdf, výsledné uložené verze budou:
(CV) pch_test_doc.pdf (nejstarší verze)
(CV) pch_test_doc (1).pdf
(CV) pch_test_doc (2).pdf (nejnovější verze)
Všechny indexované životopisy jsou k dispozici na záložce Zápisy v kartě kandidáta (Nábor / Uchazeči / výběr konkrétního kandidáta), kde je lze zobrazit kliknutím na tlačítko Přílohy.
Stejné indexování bylo zavedeno také na stránce Nábor / Uchazeči / Karta kandidáta při ručním ukládání příloh pomocí tlačítka Přidat soubor v modálním panelu Přílohy.

Propojení na Moodle
Synchronizace plusPortal - Moodle
Při propojení plusPortalu a Moodle (při zápisu účastníků do kurzů Moodle přes API webové služby z plusPortalu) byla opravena identifikace uživatele dle nastavení Osobního čísla zaměstnance (ID).
Docházka
Rozepisování hodin navíc na přesčasy
Pokud zaměstnanec s pevně stanovenou pracovní dobou pomocí tlačítka „Co s nimi“ rozepsal všechny své odpracované hodiny navíc jako přesčasy, docházelo k situaci, která bránila jejich správnému rozepsání a hromadnému proplacení naráz. Tento nedostatek byl opraven a všechny hodiny se nyní správně rozepíší i proplatí najednou.
Úprava rozvržení stránky pro vyhodnocení docházky
Na základě připomínek zákazníků bylo přepracováno rozvržení stránky pro měsíční vyhodnocování docházky (Docházka / Vyhodnocení docházky / detail zaměstnance). Připomínky se týkaly zejména omezeného komfortu při práci s tabulkou souhrnných položek, pokud obsahovala větší množství řádků. Pro zobrazení spodních položek bylo nutné opakovaně rolovat, protože tabulka v levé dolní části obrazovky disponovala omezeným prostorem.
Nově je možné rozvržení stránky upravit tak, aby byl prostor pro souhrnnou tabulku větší. K dispozici jsou tři možnosti:
1. Skrytí bloku s pravidly docházky
Skrytím informačního bloku s pravidly docházky lze uvolnit více místa pro zobrazení tabulky souhrnných položek.

2. Úprava poměru rozdělení strany
Na stránku byl přidán svislý rozdělovač (splitter), který je umístěný mezi souhrnnou a měsíční částí docházky. Přetažením tohoto rozdělovače je možné upravit poměr rozdělení stránky na levou a pravou část.

3. Roztažení souhrnné tabulky
Nad souhrnnou tabulkou je nově dostupná ikona pro její roztažení.

Kliknutím na tuto ikonku se souhrnná tabulka přesune nahoru, vedle úvodních panelů a využije tak výšku obrazovky.

Kombinací uvedených možností lze optimalizovat zobrazení stránky v závislosti na velikosti displeje a zlepšit práci se souhrnnými položkami.
Všechna nastavení se ukládají a zůstávají zachována, dokud nejsou uživatelem znovu změněna.
Mzdy
Vyhodnocení pracovních cest ve Zpracování podkladů
Byla upravena podmínka pro vyhodnocení počtu cest v sekci Podklady z evidencí v plusPortalu (Mzdy / Měsíční zpracování / Zpracování podkladů). Po úpravě již souhlasí hodnoty vůči příslušnému seznamu, který se z dané sekce dá rozkliknout.