Úvod do docházky
K čemu lze využít Docházku
Hlavním účelem Docházky je každoměsíční zpracování a vyhodnocení docházky zaměstnanců. Cílem zpracování je jednak připravit podklady pro zpracování mezd a jednak dostát požadavku legislativy na vedení evidence pracovní doby.
Vedle toho modul poskytuje několik doplňkových funkcí, jako je okamžitý přehled přítomných a nepřítomných zaměstnanců a řízení přístupů – kdo má či nemá povolen přístup do různých prostorů.
Co ještě nabízí
Kontrolu plnění fondu pracovní doby. Zjištění, jak byl nebo nebyl zaměstnanec přítomen na pracovišti a v jakých časech. Tedy kompletní sledování a vyhodnocení docházky, včetně přestávek a příplatků. Své využití v evidenci pracovních operací jako jsou příchody, odchody a další typy operací související s pracovními procesy nabízejí docházkové terminály. V případě, že provozujete také moduly Volno a Pracovní cesty, propisují se do docházky nepřítomnosti na pracovišti v důsledku pracovních cest nebo čerpaného volna. Při objednávání jídel v objednávkovém stravovacím systému je upozornění o objednání jídla promítnuto do docházky ve dnech, kdy je zaměstnanec nepřítomen.
Užitečný může být i výpočet stravenek na základě zadaných nároků a jejich převod do mezd.
Vyhodnocování docházky se v praxi zajišťuje různě:
- docházku kontroluje a doplňuje sám zaměstnanec, postupuje vedoucímu, ten mzdové účtárně;
- docházku podřízených kontroluje, doplňuje a schvaluje vedoucí, postupuje mzdové účtárně;
- docházku určeným zaměstnancům vyhodnocuje pověřený asistent a předkládá ke schválení stanovenému nadřízenému.
Kdo ji využije:
- zaměstnanec pro kontrolu, případné doplnění své docházky a pro vykázání práce na zakázce;
- vedoucí pro kontrolu, doplnění, vyhodnocení a schválení docházky svých podřízených (této problematice se věnujeme podrobněji zde);
- mzdová účetní pro přenos podkladů z docházky do mezd.