Verze 5.01.00 (vystavená 12.03.2025)

Změníl(a) - Lucie Mácová

Stravování

Nový modul Stravování

Součástí verze je nový modul Stravování, do kterého jsou nyní zahrnuty všechny funkce, které byly dříve dostupné v samostatné webové aplikaci Stravování, provozované mimo plusPortal. Nově jsou tedy všechny funkce stravovacího systému sjednoceny na platformu plusPortalu, mají responzivní rozhraní a jednotný vzhled s plusPortalem. Při převodu funkcí Stravování do plusPortalu jsme rovněž zohlednili řadu připomínek od uživatelů. Stránka pro objednávání jídel je zcela nová, může zobrazovat více dnů najednou a více jídel na jeden den. Změnily se i funkce určené pro dodavatele jídla - stahování objednávek, sestavování jídelníčků. V případě, že tyto funkce zpřístupníte dodavatelům, je třeba jim nově nastavit přístup do plusPortalu.

Dále lze dokoupit rozšíření modulu, které jej obohatí o další užitečné funkce: Moje objednávky (přehled pro zaměstnance), kopírování jídelníčků, volitelné používání fotografií jídel, rychlejší zadávání jídel při tvorbě jídelníčku a nový monitor výdeje jídla, který má také responzivní uživatelské rozhraní, poskytující lepší čitelnost zobrazovaných informací, je doplněn o souhrnný přehled nevydaných porcí pro všechna vydávaná jídla a má bohatší možnosti nastavování. Pokud si nepořídíte rozšiřující modul a budete stravování plusPortal používat v původním rozsahu funkcí, lze pro monitorování výdeje jídla použít i starší variantu této aplikace.

Více informací o funkcích nového modulu Stravování lze najít v nápovědě k systému plusPortal.

Nevíte-li si rady nebo máte konkrétní dotaz, kontaktujte nás na e-mailové adrese plusportal.podpora@pchelp.cz.

Režim kiosku

Další změnou v této aktualizaci je zlepšení podpory v režimu kiosku. Chcete-li nabídnout zaměstnancům přístup k plusPortalu na sdíleném informačním kiosku, vyžadovalo to doposud poměrně složitou instalaci. Nově je možné se jednoduše přepnout do režimu kiosku a navíc lze omezit rozsah funkcí nabízených zaměstnancům na kiosku.

V nastavení plusPortalu (Nastavení / Konfigurace) je k dispozici nová sekce Režim kiosku (pokud k ní máte přístupové právo), kde můžete určit, na kterých zařízeních v počítačové síti se má plusPortal chovat v režimu kiosku. Zařízení vyjmenujte prostým výčtem jejich doménových jmen nebo IP adres, oddělených středníkem. Pokud pak spustíte plusPortal na takovém zařízení, bude se chovat jako kiosek - zobrazí se stránky pro přihlašování na kiosek (pokud má zařízení snímač čipových karet, mohou se zaměstnanci přihlašovat svou čipovou kartou). Po přihlášení se zaměstnanci spustí plusPortal s omezením pouze na funkce, které jsou určeny pro kiosek. Současně plusPortal sleduje čas a v případě delší nečinnosti zaměstnance odhlásí a vrátí se na přihlašovací stránku.

Více informací k režimu kiosku naleznete v Nápovědě.

Personalistika

Umožnění připravit změnu pracovního zařazení pro dohody

Na kartě zaměstnance (Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance) na záložce Pracovní poměr v sekci Pracovní zařazení lze připravit změnu pracovního zařazení (tzn. je zobrazen odkaz „Připravit změnu“) i pro typy pracovního poměru, kde je použit zjednodušený popis pracovní pozice (např. dohody).

Oprava zobrazení zaměstnavatele u připravovaného nástupu v detailu pracovní smlouvy

Pokud je v osobním nastavení (ikonka přihlášeného vpravo nahoře, následně položka Osobní nastavení) v sekci Vzhled a ovládání nastaveno „Needitovat kliknutím na obsah“, tak se již v připraveném nástupu zaměstnance v jeho osobní kartě na záložce Pracovní poměr v sekci Pracovní smlouva zobrazí správně odpovídající zaměstnavatel v nabídce Zaměstnavatel.

Pracovní cesty

Kontrola posloupnosti časů při vyplňování průběhu cesty

Při zadávání intervalů průběhu cesty ve Vyúčtování cest (Pracovní cesty / Vyúčtování cest / Detail cesty / sekce Průběh cesty) se nyní kontroluje posloupnost časů od a do v rámci jednoho dne.

Drobné výdaje

Drobné doplnění tiskopisu pro vyúčtování drobných výdajů

V tištěném dokumentu pro vyúčtování drobných výdajů (Drobné výdaje / Vyúčtování výdajů / detail výdaje / tlačítko Tisk) se zobrazí u jména také osobní číslo a u výdaje kód nákladového střediska, který byl platný ke dni dokladu.

Původní stav:

Stav po úpravě:

Docházka

Oprava zobrazení chybového hlášení v přehledu přítomností

Bylo opraveno zobrazení chybového hlášení, které se objevovalo v přehledu přítomností v rámci docházky (Docházka / Přehledy / Přítomnost), a to v některých případech při filtrování na přítomnost nebo oddělení.

Mzdy

Oprava uložení a načtení položky „Datum nároku“ u pobíraných důchodů na kartě zaměstnance

V kartě zaměstnance (Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance) na záložce Pojištění, důchody v sekci Pobírané důchody bylo opraveno uložení a načtení položky „Datum nároku“.

Nové pole „Označení účtu v souboru pro banku“ a jeho zohlednění v platebním souboru pro banku z mezd

Pokud je u bankovního účtu pro platby z mezd u zaměstnavatele (Organizace / Firmy / odkaz „Mzdy“ / Registrace zaměstnavatele u institucí / sekce Bankovní účty pro platby z mezd) v položce „Formát souboru pro banku“ zvolen formát CFD v 3.2, lze zadat novou položku „Označení účtu v souboru pro banku“, do které lze zadat text omezený na 20 znaků. Položka je nepovinná, ale některé banky jej požadují při importu platebního příkazu. Nově se toto označení pak zahrne do souboru, který se vytváří pro banku.

Oprava datumu zdravotního pojištění v případě, kdy je rozdílné datum vzniku smlouvy a datum nástupu

Při nástupu zcela nového zaměstnance (Zaměstnanci / Zaměstnanci / tlačítko „Nová smlouva“ nebo Zaměstnanci / HR panel / tlačítko „Nová smlouva“), který má vyplněnou zdravotní pojišťovnu a rozdílné kalendářní datum vzniku poměru a kalendářní datum nástupu, se zakládá záznam (řádek) pro zdravotní pojišťovnu s datem vzniku pracovního poměru (v sekci Zdravotní pojišťovna).

Byla upravena i vysvětlující poznámka v osobní kartě zaměstnance (Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance) v sekci Zdravotní pojišťovna (na záložce Pojištění, důchody) u údaje „Ode dne“.

Nový submodul „Elektronická komunikace s exekutory“

Součástí verze je nový submodul „Elektronická komunikace s exekutory“, který slouží pro správu elektronické komunikace s exekutory v návaznosti na novelu exekučního řádu provedenou zákonem č. 286/2021 Sb. ze dne 1.1.2024. Chtěli bychom upozornit, že samotní exekutoři tento standardizovaný postup dosud nezačali využívat.

Úpravy ve srážkách

S ohledem na podporu elektronické výměny dat mezi exekutory a plátci mezd bylo nutné provést následující úpravy ve srážkách (Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance / záložka Zpracování mzdy / sekce „Srážky ze mzdy“ / detail srážky):

  • Do detailu srážky byla přidána nová pole, která jsou vyžadována při elektronické komunikaci s exekutory (jejich údaje se plní do přehledu exekucí). Jedná se o pole:
    • Datum doručení stávajícímu plátci (viditelné pro složky srážek, typy složek: 20, 21, 22, 23, 27, 28, 29);
    • Senát (umístěno vedle čísla rozhodnutí);
    • Spisová značka (umístěno vedle čísla rozhodnutí).

Pole „Senát“ a „Spisová značka“ budou pro existující záznamy předvyplněna ze stávajícího pole „Číslo rozhodnutí“. Podmínkou je, že číslo rozhodnutí začíná na 3 čísla a dále obsahuje text „ex“.

  • Pole „Datum doručení“ bylo přejmenováno na „Datum doručení 1. plátci“.

Nábor

Číslování životopisů z LMC

Při stahování životopisů vkládaných kandidátem ze serveru LMC (nyní AlmaCareer) jsou názvy souborů životopisů doplněny o pořadové číslo, aby došlo k odlišení souborů, pokud jeden uchazeč pošle více životopisů.


Jak hodnotíte článek?