Objednávání

Změníl(a) - Lucie Mácová

Objednávání jídel zaměstnanců se děje na stránce Stravování / Objednávání, kde najdete nabídku jídel na vámi zadané období.

Potřebná oprávnění
V případě, že by neměla být povolena editace a měl by být aktivní pouze režim prohlížení, pak je potřeba příslušné osobě přidělit právo Stravování / Objednávání / Pouze prohlížení. (Např. využije zaměstnanec, který se zatím nerozhodl, jestli bude na obědy chodit a chce se pouze podívat na nabídku jídel).
Nastavení předvoleb (pro administrátory stravování)

Nejprve je dobré nastavit pomocí ikony některé předvolby:

  • kolik dní se bude v jídelníčku nabízet (min. 1 den);
  • zda se bude zobrazovat u každého jídla cenová kategorie, cena a fotografie jídla (pouze u rozšiřujícího modulu);
  • jestli si může zaměstnanec objednat více jídel najednou;
  • zda se bude zobrazovat dotaz před objednáním více jídel ve stejnou dobu.
Potřebná oprávnění
Funkce nastavení (ozubené kolečko) je dostupná příslušné sadě práv pouze s přiděleným právem Nastavení / Stravování / Podklady / Stravování - nastavení.
Tlačítka nad nabídkou jídel
  • Možnost výběru jídelny z roletky - nabídka se odvíjí od počtu zadaných jídelen v číselníku (Podklady / Jídelny).
  • Tlačítko Objednat pro návštěvu/Objednat pro sebe - po kliknutí se zobrazí nabídka jídel pro návštěvu, vyberete jídlo, objednáte ho a pro návrat na stránku s nabídkou jídel pro zaměstnance je třeba kliknout na tlačítko Objednat pro sebe.
Potřebná oprávnění
Možnost objednat pro návštěvu je dostupná na právo Stravování / Objednávání / Objednávky pro návštěvy.
  • Zobrazení podle doby výdeje jídla např. jen obědy nebo jen večeře (údaje vychází z číselníku Doby výdeje jídla / Podklady).
  • Tlačítko Přehled alergenů - otevře v levé části obrazovky seznam alergenů.
  • Tlačítkem Hotovo - opustíte stránku a vrátíte se na hlavní plochu s dlaždicemi.
  • Check-box zobrazovat po jednom dni - při zatržení se zobrazí jen 1 vybraný den.
Pro rychlý přehled zaměstnance o objednávkách jídel slouží Přepínač dnů, který je umístěný hned pod zmiňovanými tlačítky.

Dny, na které je objednáno jídlo, poznáte podle modrého podbarvení. Neobjednané dny jsou šedé. Číslo v kolečku zobrazuje počet objednaných jídel na konkrétní den - pokud je objednáno více než jedno jídlo, barva kolečka je červená, jinak je kolečko bílé. Písmeno N znamená, že máte objednáno jídlo pro návštěvu.

Důležité sdělení jídelny, např. o době, kdy se nevaří, se zobrazuje v šedém pruhu umístěném úplně nahoře nad jménem zaměstnance. Toto sdělení zadává administrátor stravování do číselníku Doba výdeje jídla do kolonky Popis - viz článek Podklady.

Nabídka jídel

U každého dne je vidět doba kdy probíhá výdej jídla a na jaký čas je stanovena uzávěrka tj. doba, do kdy nejpozději je možné jídlo na daný den ještě objednat. Velkým písmenem v barevném rámečku je označená směna zaměstnance a při najetí kurzorem se zobrazí její délka např. R = ranní od 07:00 do 15:30 nebo O = odpolední od 14:00 do 22:00.

Pokud je jídlo objednané a uplynula už i doba pro jeho stornování, je u něj vidět informace Objednávání je ukončeno. V tuto dobu je ale možné ještě jídlo dát na burzu, ale není již možné ho zrušit.

V nabídce se zobrazuje jen tolik dní, kolik je zadáno v nastavení objednávání jídel (min. 1 den). U každého jídla je uvedena informace o obsažených alergenech, fotografie jídla, cena za uvedenou kategorii a to bez dotace/s dotací. Na řádku najdete také údaj, kolikrát je jídlo objednáno.

Tlačítka, která jsou (za určitých okolností) u jídla vidět:,,, nebo .

Objednat - po objednání jídla se zobrazí informace, že je jídlo objednané a v ten okamžik je ještě možné ho zrušit.

Dát na burzu - ten den, kdy se jídlo vydává, je ještě možné, pokud si ho nemůžete odebrat, dát na burzu. Jídlo již nelze stornovat ani zrušit.

Vzít z burzy - tlačítko je vidět pouze tehdy pokud někdo jiný nabídne jídlo na burzu.

Zrušit - pokud objednávku jídla zrušíte, je možné si po určitou dobu totéž jídlo znovu objednat.

Stornovat - objednávání je již ukončeno, tímto tlačítkem je možné objednávku zrušit, ale není již možné ji vrátit nebo udělat jinou objednávku na totéž jídlo.

Mezi dodavateli se při objednávání přepínat nejde a ani se údaj o dodavateli nezobrazuje v nabídce jídla. Rozlišení dodavatelů bývá většinou nastavené v rámci kategorie jídel (Stravování / Podklady / Kategorie jídel).


Jak hodnotíte článek?