Nastavení kiosku

Změníl(a) - Martina Dufková

Aplikaci plusPortal je možné spustit na samoobslužném kiosku (dotykovém terminálu), který je propojen se snímačem čipové karty nebo čipu pro přihlášení uživatele.

Kiosek je dostupný pouze s licenčním souborem modulu Kiosek.

Ze samoobslužného kiosku mohou zaměstnanci např.:

  • zkontrolovat své osobní údaje evidované zaměstnavatelem a případně ihned online požádat o jejich změnu či doplnění;
  • ověřit si, jaké personální procesy se konkrétního zaměstnance aktuálně týkají, a například se rovnou přihlásit na školení;
  • přehled aktuálních volných pozic ve firmě s možností přihlásit se na pozici nebo někoho doporučit;
  • ověřit si aktuální přítomnost kolegy včetně kontaktních údajů;
  • zkontrolovat svoji docházku;
  • požádat o dovolenou, uvolnění k lékaři, atp.;
  • objednat si jídlo v rámci nabídky firemního stravování.

Samozřejmostí je, že každý zaměstnanec vidí pouze ty informace, které mu zaměstnavatel povolí na základě přístupových práv (viz terminálový režim).

Nastavení režimu kiosku

Nastavení režimu kiosku je součástí plusPortalu a je dostupné z menu volbami Nastavení / Konfigurace / Režim kiosku.

Přístupová oprávnění
Pro nastavení režimu kiosku je potřeba mít u příslušné role přiděleno přístupové právo: Nastavení / Nastavení / Konfigurace / Režim kiosku.

Při nastavení kiosku je potřeba nadefinovat zařízení v počítačové síti, na kterých se bude plusPortal v režimu kiosku spouštět. Zařízení je možné nadefinovat např. jejich síťovým názvem, doménovým jménem nebo IP adresou. Při vkládání více zařízení oddělte jejich názvy středníkem. Pokud některá zařízení v síti nelze zjistit, vyplňte přihlašovací jméno, heslo a token. Tyto údaje jednorázově zadáte na kiosku pro aktivaci kioskového režimu a do URL adresy přidejte parametr Kiosk=1 (např. .../Login.aspx?NewLogin=1&Kiosk=1). Zrušení kioskového režimu lze zajistit pomocí parametru Kiosk=0.

Dále určete lhůtu nečinnosti (tzn. po kolika sekundách nečinnosti se zobrazí upozornění, že bude právě přihlášený uživatel odhlášen) a lhůtu varování (tzn. kolik sekund zůstane upozornění zobrazeno, než dojde k samotnému odhlášení uživatele).

Terminálový režim

Po nastavení kiosku je potřeba nadefinovat oblasti, které bude možné prostřednictvím kiosku obsluhovat (budou mít režim obsluhy na terminálu).

Přístupová oprávnění
Pro nastavování terminálového režimu je potřeba mít u příslušné role přiděleno přístupové právo: Nastavení / Nastavení / Sady práv / Terminálový režim.

Osobě s přístupovým právem pro terminálový režim se na stránce Sady přístupových práv (Nastavení / Sady práv) rozšíří nabídka o tlačítko Omezení kiosku, které slouží k nastavení stránek a funkcí plusPortalu, ke kterým budou mít zaměstnanci z terminálu přístup. Toto nastavení se definuje pomocí přístupových práv. Těmito právy se definuje pouze to, na jaké části aplikace budou mít zaměstnanci na kiosku přístup. To co pak uvidí na kiosku konkrétní zaměstnanec je dáno jeho přístupovými právy.

V kioskovém režimu není umožněno zaměstnancům přes volby v Osobním menu změnit heslo nebo vstoupit do nápovědy.
Pokud potřebujete po přihlášení do plusPortalu na kiosku umožnit zaměstnanci přístup na jiné webové stránky, využijte k tomu dlaždice odkazů, které mohou být přidány na domovskou stránku aplikace plusPortal.

Pro přihlášení na kiosek přes čipovou kartu musí mít zaměstnanec/uživatel nastaven přístup do plusPortalu. Pro zaměstnance bez e-mailové adresy je možné nastavit přístup hromadně na stránce Uživatelé (Nastavení / Uživatelé) pomocí tlačítka Nastavit přístup / Povolit přístup.


Jak hodnotíte článek?