Nastavení kiosku
Aplikaci plusPortal je možné spustit na samoobslužném kiosku (dotykovém terminálu), který je propojen se snímačem čipové karty nebo čipu pro přihlášení uživatele.
Ze samoobslužného kiosku mohou zaměstnanci např.:
- zkontrolovat své osobní údaje evidované zaměstnavatelem a případně ihned online požádat o jejich změnu či doplnění;
- ověřit si, jaké personální procesy se konkrétního zaměstnance aktuálně týkají, a například se rovnou přihlásit na školení;
- přehled aktuálních volných pozic ve firmě s možností přihlásit se na pozici nebo někoho doporučit;
- ověřit si aktuální přítomnost kolegy včetně kontaktních údajů;
- zkontrolovat svoji docházku;
- požádat o dovolenou, uvolnění k lékaři, atp.;
- objednat si jídlo v rámci nabídky firemního stravování.
Samozřejmostí je, že každý zaměstnanec vidí pouze ty informace, které mu zaměstnavatel povolí na základě přístupových práv (viz terminálový režim).
Nastavení režimu kiosku
Nastavení režimu kiosku je součástí plusPortalu a je dostupné z menu volbami Nastavení / Konfigurace / Režim kiosku.
Přístupová oprávnění
Při nastavení kiosku je potřeba nadefinovat zařízení v počítačové síti, na kterých se bude plusPortal v režimu kiosku spouštět (jejich síťové názvy / doménová jména / IP adresy). Pokud vkládáte více zařízení, jejich názvy oddělte středníkem.
Dále určete lhůtu nečinnosti (tzn. po kolika sekundách nečinnosti se zobrazí upozornění, že bude právě přihlášený uživatel odhlášen) a lhůtu varování (tzn. kolik sekund zůstane upozornění zobrazeno, než dojde k samotnému odhlášení uživatele).
Terminálový režim
Po nastavení kiosku je potřeba nadefinovat oblasti, které bude možné prostřednictvím kiosku obsluhovat (budou mít režim obsluhy na terminálu).
Přístupová oprávnění
Osobě s přístupovým právem pro terminálový režim se na stránce Sady přístupových práv (Nastavení / Sady práv) rozšíří nabídka o tlačítko Omezení kiosku, které slouží k nastavení stránek a funkcí plusPortalu, ke kterým budou mít zaměstnanci z terminálu přístup. Toto nastavení se definuje pomocí přístupových práv. Těmito právy se definuje pouze to, na jaké části aplikace budou mít zaměstnanci na kiosku přístup. To co pak uvidí na kiosku konkrétní zaměstnanec je dáno jeho přístupovými právy.