Přechod na nové stravování

Změníl(a) - Lucie Mácová

Součástí aktualizace č. 5.01.00 systému plusPortal je i vylepšený modul Stravování. V souvislosti s tím odpadají webové aplikace pro dodavatele jídla a na objednávání pro zaměstnance.

Nově jsou tedy již všechny funkce stravovacího systému sjednoceny na platformu plusPortal, mají responzivní rozhraní a jednotný vzhled.

Zákazníci, kteří využívají stávající modul Stravování, by měli po instalaci uvedené verze a přechodu na nové stravování udělat několik důležitých kroků ke správnému fungování aplikace.

  1. Kontrola a případné nastavení přístupových práv

Zkontrolujte přístupová práva v příslušných sadách:

  • V sadě práv Administrátor stravování doporučujeme následující nastavení:
  • V sadě práv Dodavatel stravování doporučujeme následující nastavení:
  1. Změna přístupových práv v sadě práv Zaměstnanec:
    Pro využití nové stránky pro objednávání jídla přímo z aplikace plusPortal je potřeba mít nastaveno právo Stravování / Objednávání):

V případě, že si přejete zachovat původní objednávání přes samostatný webový portál (CateringFoodOrdersPortal) musí mít zaměstnanec právo Stravování / Objednávkový portál.
  1. Nastavení zobrazení v číselníku Dodavatelé

Stravování / Podklady / číselník Dodavatelé / Upravit zobrazení („ozubené kolečko“)

  • Nejprve zrušte stávající zobrazení a obnovte vestavěná zobrazení pomocí červených tlačítek. U všech vámi vytvořených zobrazení bude hláška: "Tento seznam nepracuje správně" a tato dvě červená tlačítka: následně .
Potřebná oprávnění
Pro úpravu zobrazení je nutné mít v příslušné sadě práv přidělené právo Zrušit chybné zobrazení:
  • Poté proveďte v základním zobrazení nastavení jiných sloupců seznamu viz obrázek níže:
  1. Nové nastavení Objednávání jídel

Stravování / Podklady / Stravování – nastavení / Upravit

  • Při nastavení Objednávání jídel máte na výběr nové možnosti, které jste ale schopni nastavit i později přímo na stránce Objednávání pomocí ikony :
Jak se nově pracuje s objednáváním jídel najdete v tomto článku.
  1. Nové nastavení parametrů u jídelníčku

Stravování / Jídelníčky

Podrobnosti k sestavení jídelníčku najdete zde.
  1. Nové funkce na stránce Objednávky / Správa objednávek

Na této stránce přibyly následující funkce:

  • možnost výmazu objednané stravy i po ukončení lhůty pro stravování,
  • možnost označit jídlo jako vydané (check-box Vydáno)
  1. DODAVATELÉ – nastavení účtu pro dodavatele stravy

V aplikaci na stránce Nastavení / Uživatelé musí mít dodavatelé zřízený uživatelský účet (tl. Přidat uživatele). Dále je nutné mít nastavené:

  • přihlašovací údaje,
  • údaj „externí správce,
  • přidělenou sadu přístupových práv Dodavatel stravování (Nastavení / Sady práv):
Do instalací s Windows autentizací se budou dodavatelé stravy přihlašovat pomocí URL adresy s koncovkou „…loginexternal.aspx“.
  1. Režim KIOSKU
  • Stravování stejně jako celý plusPortal má responzivní nastavení a kromě mobilu a tabletu funguje také na kiosku.
Přístupová oprávnění
Nastavení kiosků je součástí plusPortalu a je tedy třeba nastavit přístupová práva pro kiosky: Nastavení / Konfigurace / Režim kiosku.

Bližší informace ke kioskům najdete v tomto článku.

  • Výběr stránek, které se budou zobrazovat na kiosku, se provede v Nastavení / Sady práv / tlačítko Omezení kiosku.
Přístupová oprávnění
Potřebné právo pro zobrazení tlačítka: Nastavení / Sady práv / Terminálový režim.

Podrobnosti najdete zde.

Informace pro zákazníky, kteří využívají kiosek pouze pro objednávání stravy:
Po aktualizaci zůstanou kiosky nasměrované na původní webovou aplikaci pro objednávky jídel. Při přechodu na nové stravování se musí na kiosku nastavit nová URL adresa, která bude končit odkazem přímo na stránku pro objednávání stravy.
Konec URL adresy musí obsahovat tento text:
…../mod_01/login.aspx?newlogin=1&returnurl=~/mod_40/Ordering.aspx


Jak hodnotíte článek?