Verze 5.00.12 (vystavená 24.02.2025)

Změníl(a) - Marie Jelečková

Základní modul

Oprava uložení názvu pracovní pozice v kartě zaměstnance

U zákazníků, kteří nemají zakoupen modul Personalistika (varianta Jednoduchá evidence), bylo v kartě zaměstnance (Zaměstnanci / Zaměstnanci) opraveno uložení názvu pracovní pozice. Pokud se po úpravě názvu pozice v sekci Zařazení provede uložení, změna se promítne i do svislého panelu s informacemi o zaměstnanci:

Oprava uložení datové pumpy či naplánované úlohy pro určité typy frekvencí spouštění

Bylo upraveno zacyklení při uložení datové pumpy či naplánované úlohy, kdy se nepodařilo nastavit datum příštího spuštění. Týkalo se to následujících frekvencí spouštění:

Spouštět každých X

  • kalendářních dnů po začátku aktuálního měsíce;
  • kalendářních dnů před koncem aktuálního měsíce;
  • pracovních dnů po začátku aktuálního měsíce;
  • pracovních dnů před koncem aktuálního měsíce.

K zacyklení docházelo v situacích, kdy uživatel u některé takové úlohy zadané z minulosti mění interval spuštění (např. místo 3 dny před koncem měsíce zadá 2 dny). Pokud je v té chvíli datum prvního spuštění v minulosti (např. 1. 1. 2024), tak docházelo k zacyklení a nedařilo se nastavit datum příštího spuštění.

Personalistika

Úpravy při práci s dokumenty (ukládání osobních dokumentů, jejich import a přístup k nim)

Byla přidaná možnost evidovat tzv. osobní dokumenty, které se nevztahují ke smlouvě, ale k osobě (zaměstnanci). Osobní dokumenty se zobrazují pro všechny smlouvy zaměstnance. Přidat osobní dokument lze pouze nahráním z disku. V porovnání se smluvními dokumenty je doplněna vlastnost „Viditelné pro koordinátora“ (podrobněji viz níže).

S tím souvisí následující úpravy:

  • nová práva pro přístup k dokumentům

Byla upravena práva přístupu k dokumentům v Kartě zaměstnance, Kartě podřízeného a Osobní složce. Byla doplněna práva „Dokumenty“ a „Osobní dokumenty“. Při aktualizace databáze se v sadách, kde bylo nastaveno právo „Smluvní dokumenty“, donastaví nadřazené právo „Dokumenty“. Právo „Osobní dokumenty“ se musí nastavit ručně v sadách, kde je požadováno.

  • doplnění sekce pro osobní dokumenty

Byla provedena úprava na stránce Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance / záložka Dokumenty (dříve Smluvní dokumenty), kde byla pod sekci Smluvní dokumenty doplněna sekce Osobní dokumenty. V nové sekci Osobní dokumenty lze evidovat dokumenty, které se vztahují k zaměstnanci jako osobě a nemají vztah ke smlouvě. Osobní dokumenty se budou zobrazovat pro všechny smlouvy zaměstnance. Přidat dokument lze pouze nahráním z disku. V porovnání se smluvními dokumenty je doplněna vlastnost „Viditelné pro koordinátora“. Koordinátor je uživatel, který v některé své sadě práv má zpřístupněno právo „Dokumenty / Osobní dokumenty / Dokumenty pro koordinátora“ a nemá v žádné sadě právo na „Dokumenty / Smluvní dokumenty“. Když bude osobní dokument nahrávat koordinátor, má dokument automaticky nastaven příznak „Viditelné pro koordinátora“.

  • import dokumentů

Osobní dokumenty lze nahrát i hromadně, pokud je v licenci přístupný submodul Import dokumentů (dříve Import smluvních dokumentů).

Hromadný import se provádí na stránce Nastavení / Číselníky a nastavení / Personalistka / Import dokumentů. Na stránce je nový prvek pro volbu, zda se budou importovat smluvní nebo osobní dokumenty. Pro osobní dokumenty se dále volí, zda budou dokumenty při importu identifikovány podle osobního čísla nebo podle primárního identifikátoru uživatele. Postup importu je stejný jako v případě importu smluvních dokumentů (Stáhněte šablonu, vyplňte šablonu požadovanými daty, vyberte ji a klikněte na tlačítko Importovat. V případě, že v šabloně nebude vyplněné povinné pole, aplikace nenajde zadaný soubor nebo zaměstnance, vypíše se ve stránce chybová hláška). Cesta k importovaným dokumentům musí být dostupná ze serveru, kde běží aplikace plusPortal.

  • uložení dokumentů

Fyzicky se osobní dokumenty uloží se na disk serveru do adresáře: Kořenová složka\Osobní číslo zaměstnance\User\, kde kořenová složka je nastavena v položce Umístění příloh na disku na stránce: Nastavení / Konfigurace /záložka Umístění / sekce Přílohy a nápověda.

Oprava načítání hodnoty štítku do dokumentů

Bylo opraveno chybné načítání hodnoty štítku do dokumentů, které jsou vytvářeny na základě šablon (Nastavení / Číselníky a nastavení / Personalistika / Správa šablon dokumentů). Jednalo se o štítky, které jsou definovány jako uživatelský údaj pro pracovní pozici.

Lékařské prohlídky

Drobné úpravy v seznamu lékařských prohlídek

V seznamu Lékařské prohlídky (Zaměstnanci / Lékařské prohlídky) byla provedena úprava na rozsah lékařských prohlídek zobrazovaných pod filtrovacím tlačítkem Blíží se termín. Také byl ze základního zobrazení odstraněn nadále již nepoužívaný sloupec „Specifikace“.

E-podpis (volitelný doplněk k modulu Personalistika (je-li zakoupen))

Samostatný protokol pro naplánovanou úlohu Synchronizace e-podpisů

U zákazníků, kteří mají zakoupen submodul E-podpis, je pro naplánovanou úlohu Synchronizace e-podpisů (Nastavení / Konfigurace / Naplánované úlohy) nyní zaveden samostatný protokol (odkaz „Zobrazit protokol“).

GDPR (volitelný doplněk k modulu Personalistika (je-li zakoupen))

Samostatný protokol pro naplánované úlohy

U zákazníků, kteří mají zakoupen submodul GDPR, jsou pro naplánované úlohy Upozornění na uplynulou lhůtu pro vyjádření k udělení souhlasu a Upozornění na blížící se konec lhůty pro vyjádření k udělení souhlasu (Nastavení / Konfigurace / Naplánované úlohy) nyní zavedeny samostatné protokoly (odkaz „Zobrazit protokol“).

Stejná úprava (zavedení samostatného protokolu) byla provedena i v případě zakázkových naplánovaných úloh:

Nábor

Úprava zobrazení údajů v hlavičce karty uchazeče

Před načtením dat do záložky Zápisy v Kartě uchazeče (Nábor / Uchazeči / Karta uchazeče) byla provedena úprava (obnovení odkazu na uchazeče podle uchazeče přiřazeného u podané žádosti o zaměstnání) která zajistí, aby data v hlavičce karty odpovídala datům v záložce Zápisy.

Vzdělávání

Odstranění nežádoucího hlášení

Na stránce pro schvalování žádostí (Vzdělávání / Schvalování) došlo k úpravě (odstranění) hlášení „Value cannot be null. Parameter name: source“, které se objevilo v případě, že na schvalovatele není směřována žádná žádost o schválení.

Pracovní cesty

Oprava výběru sazby DPH ve vyúčtování výdajů a záloh pracovních cest

Ve vyúčtování výdajů a záloh pracovních cest (Pracovní cesty / Vyúčtování / zobrazení Ke zpracování / detail pracovní cesty – záložka Vyúčtování po kliknutí na tlačítko Doklad) se v nabídce pro výběr sazby DPH nabízí správné sazby daně.

Byla provedena oprava ve výpočtu DHP pro zaúčtování výdaje, pokud u výdaje byla zadána částka bez DPH. Oprava výpočtu DPH byla provedena pro modul Pracovní cesty a Drobné výdaje.

Drobné výdaje

Oprava výběru sazby DPH ve vyúčtování drobných výdajů

Ve vyúčtování drobných výdajů (Drobné výdaje / Vyúčtování výdajů / zobrazení Ke zpracování / detail drobného výdaje – v záložka Položky po kliknutí na tlačítko Přidat výdaj) se v nabídce pro výběr sazby DPH nabízí správné sazby daně.

Byla provedena oprava ve výpočtu DHP pro zaúčtování výdaje, pokud u výdaje byla zadána částka bez DPH. Oprava výpočtu DPH byla provedena pro modul Pracovní cesty a Drobné výdaje.

Docházka

Úprava editace průchodů v docházce zaměstnance

Pokud je povoleno právo „Docházka / Moje docházka / Vyhodnocení docházky / Povolit úpravu časů“, je v docházce zaměstnance (Docházka / Moje docházka / Zobrazit docházku) při editaci průchodů přes ovladač / Zobrazit den / odkaz „Upravit časy“ v panelu Rozpis dne k dispozici i odkaz (červený křížek) pro výmaz průchodu. Odkaz „Upravit časy“ zůstává v panelu Rozpis dne dostupný i po zrušení režimu úpravy časů. Tlačítko Zavřít v panelu Rozpis dne je dostupné, pouze pokud panel není v režimu úpravy časů.

Uzavření docházek po schválení docházky na nejvyšší úrovni schvalování

Docházkám schváleným na nejvyšší úrovní schvalovaní se nyní správně nastaví stav „uzavřena“. Tyto docházky nebudou už v modulu Mzdy vyvolávat upozornění o neschválené docházce nebo bránit přenosu do externích mezd.

Úprava výpočtu v souvislosti s přestávkami na kouření

Ve vyhodnocení docházky (Docházka / Vyhodnocení docházky) v položce docházky „Přestávky na kouření celkem“ docházelo ve specifických případech k nesprávnému výpočtu celkové sumy. Tento nedostatek byl opraven.

Mzdy

Přidání nové složky na zálohu insolvenčních nákladů

Do číselníku mzdové složky (Nastavení / Číselníky a nastavení / Mzdy / Mzdové složky) byla doplněna nová typová složka Srážka na zálohu insolvenčních nákladů (typ = 33). V detailu této srážky se vyplňuje pole „Měsíční platba“. S ohledem na přidání nové srážky došlo k úpravě samotného výpočtu srážek ve mzdě.

Oprava chyby při vytváření XML souboru pro přehled o výši pojistného pro rok 2025

Při vytváření seznamu zaměstnanců se slevou na pojistném zaměstnavatele docházelo za určitých okolností k chybě vytváření XML souboru. Chyba se následně projevila při vytváření XML souboru pro tisk či pro odeslání na ČSSZ (Mzdy / Měsíční zpracování / Reporty / Přehled o platbě pojistného na soc. pojištění).

Zohlednění slevy pro pracující důchodce ve výplatním lístku online a ve zpracované mzdě

Do výplatního lístku online (Mzdy / Můj lístek nebo Mzdy / Měsíční zpracování / Výplatní lístky) byla doplněna do sekce Sociální pojištění typová složka Sleva SP zaměstnance (pracující důchodce).

Ve zpracované mzdě (Mzdy / Měsíční zpracování / Zpracování mezd) a ve výplatním lístku online (Mzdy / Měsíční zpracování / Výplatní lístky) byla upravena hodnota sumy za sekci Sociální pojištění, která odpovídá hodnotě odvodu SP zaměstnance. Pokud má zaměstnanec ve mzdě slevu SP pro pracujícího důchodce, tak se tato suma poníží o tuto slevu.

Úpravy při vykazování na zakázky

V docházce je možno vykazovat práci na zakázky. Byl upraven přenos vykázané práce na zakázky z docházky do mezd v případě, že existuje v docházce více složek pro vykazování na zakázky. V některých případech se mohlo stát, že se hodiny nepřenesly do mezd správně.

Byl upraven výpočet rozkladu mzdových složek pro mzdu za přesčas. V případě, že je pro mzdu za přesčas nastaven rozklad dle hodin jiných mzdových složek, nově se volá kontrola pro zjištění, zda hodiny rozkladu mzdy za přesčas souhlasí s hodinami zadanými ve mzdové složce.


Jak hodnotíte článek?