Základní číselníky modulu Vzdělávání

Pro správné fungování modulu Vzdělávání je potřeba zkontrolovat, případně doplnit číselníky v jednotlivých sekcích. Je možné naplnit číselníky pomocí importů, ručně nebo v rámci školení.

Číselníky jsou dostupné z menu volbami Nastavení / Číselníky a nastavení / Vzdělávání.

Jednotlivé číselníky modulu Vzdělávání:

Sezóny

Nastavte délku sezóny a celkový rozpočet (slouží ke sledování celkových nákladů za sezónu). Můžete si také zvolit, zda budete omezovat délku sezóny pro sběr požadavků. Novou sezónu pro vzdělávání vložíte pomocí tlačítka Přidat. U vytvořených sezón je možné data opravovat (kliknutím kdekoliv na řádku seznamu nebo pomocí ikony pro editaci na konci řádku), případně ji celou smazat (za podmínky, že v ní nejsou naplánované vzdělávací akce).

Koordinátoři (povinný údaj)

Vytvořte seznam koordinátorů, kterým bude možné vzdělávací akce přiřazovat. Nový záznam vložíte pomocí tlačítka Přidat. Údaje u vloženého koordinátora je možné upravit (kliknutím kdekoliv na řádku seznamu nebo pomocí ikony pro editaci na konci řádku), případně koordinátora ze seznamu odstranit (za předpokladu, že není nastaven u některého školení).

Dodavatelé akcí

Zadejte dodavatele vzdělávacích akcí. Nový záznam vložíte pomocí tlačítka Přidat. Údaje o dodavateli je možné upravit (kliknutím kdekoliv na řádku seznamu nebo pomocí ikony pro editaci na konci řádku), případně dodavatele ze seznamu odstranit (za předpokladu, že není použit u některého lektora).

Lektoři

Přidejte interní i externí lektory. Nový záznam vložíte pomocí tlačítka Přidat. Údaje u vloženého lektora je možné upravit (kliknutím kdekoliv na řádku seznamu nebo pomocí ikony pro editaci na konci řádku), případně lektora ze seznamu odstranit (za předpokladu, že není uveden u některého z termínů).

Formuláře pro hodnocení

Vytvořte hodnoticí formuláře s otázkami. Obecné principy hodnocení vzdělávacích akcí jsme popsali v samostatném článku. Nový záznam vložíte pomocí tlačítka Přidat. Formulář je možné upravit (kliknutím kdekoliv na řádku seznamu nebo pomocí ikony pro editaci na konci řádku), případně ze seznamu odstranit (za předpokladu, že není použit v některém záznamu o vzdělávání). Pro vytvořený formulář sestavíte otázky pomocí odkazu Seznam otázek, který je umístěn v seznamu u každého formuláře. Můžete vytvořit nové otázky (tlačítko Přidat otázku) nebo je využít otázky, které jsou použité v jiném hodnoticím formuláři (tlačítko Převzít otázky z jiného formuláře).

Výsledky účasti na školení

Pokud budete některé vzdělávací aktivity zakončovat například testem, nastavte jaké výsledky účasti na školení budete sledovat (prospěl / neprospěl, 1-5...apod.). Nový záznam vložíte pomocí tlačítka Přidat. Jednotlivé typy výsledků je možné upravit (kliknutím kdekoliv na řádku seznamu nebo pomocí ikony pro editaci na konci řádku), případně ze seznamu odstranit (za předpokladu, že není použit u některé vzdělávací akce).

Rozpočtové skupiny

Nastavte skupiny, do kterých budete chtít rozdělit vzdělávací akce z pohledu rozpočtu (například zákonná / rozvojová / mimořádná / jazyková). Nový záznam vložíte pomocí tlačítka Přidat. Vložené rozpočtové skupiny je možné upravit (kliknutím kdekoliv na řádku seznamu nebo pomocí ikony pro editaci na konci řádku), případně ze seznamu odstranit (za předpokladu, že není použita u některého školení).

Cílová skupina

Cílová skupina je ve své podstatě pravidlo, podle kterého budou vybíráni zaměstnanci pro určité školení. Spojením některého školení s cílovou skupinou určíte, na které zaměstnance je školení zaměřeno. Cílová skupina může být tvořena seskupením zaměstnanců dle oddělení, pracovních pozic, zaměstnavatele nebo náhodného uskupení zaměstnanců. Nový záznam vložíte pomocí tlačítka Přidat. Vložené cílové skupiny je možné upravit (kliknutím kdekoliv na řádku seznamu nebo pomocí ikony pro editaci na konci řádku), případně ze seznamu odstranit (za předpokladu, že u cílové skupiny není nastaveno žádné školení).

Nákladová střediska, Produkty, Zakázky, Zákazníci

Vzdělávací akce můžete vykazovat na nákladové okruhy (nákladová střediska, produkty, zakázky, zákazníky).


Jak hodnotíte článek?