Verze 5.00.03 (vystavená 26.08.2024)

Změníl(a) - Marie Jelečková

Základní modul

Oprava mazání zobrazení ve správě zobrazení

Bylo opraveno mazání zobrazení ve správě zobrazení (Nastavení / Správa provozu / Spravovat zobrazení), pokud v režimu „upravit“ (odkaz Upravit) uživatel vybere možnost „Všem aktuálním uživatelům tohoto zobrazení přepnout na výchozí zobrazení a smazat zobrazení z nabídky“. Oprava se týká seznamů, kde je vestavěné zobrazení a nějaká uživatelská zobrazení a jedno z uživatelských je nastaveno jako první pro přihlášeného uživatele. Když u tohoto uživatelského zobrazení uživatel vybere možnost „Všem aktuálním uživatelům tohoto zobrazení přepnout na výchozí zobrazení a smazat zobrazení z nabídky“, toto uživatelské zobrazení se smaže, ale nesmaže se vestavěné zobrazení ani další uživatelská zobrazení.

Upozornění na duplicitu osobního čísla a nová sekce Pracovní smlouva v osobní kartě zaměstnance (varianta Jednoduchá evidence)

U zákazníků, kteří nemají zakoupen modul Personalistika (varianta Jednoduchá evidence):

• v osobní kartě zaměstnance (Nastavení / Číselník zaměstnanců / Osobní karta) v sekci Zaměstnanec byla při ukládání doplněna kontrola s následujícím upozorněním:

• v osobní kartě zaměstnance (Nastavení / Číselník zaměstnanců / Osobní karta) a ve stránce Nový zaměstnanec přibyla nová sekce Pracovní smlouva a zejména možnost upravovat příznak (check-box) Primární smlouva.

Hlášení při sumarizaci v seznamu

V seznamech (prezentovaných nastavitelnou mřížkou SqlGrid) se po kliknutí na záhlaví sloupce a sumarizaci (kliknutí na ∑) již nezobrazuje prázdné hlášení:

U sloupce výčtového typu při sumarizaci (kliknutí na ∑) obdrží obsluha upozornění:

Personalistika

Změna evidence kontaktů

V kartě zaměstnance (Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance) na záložce Kontakty došlo k úpravám v souvislosti s kopírováním kontaktů, sledováním historie, evidencí práce na dálku, evidencí e-mailů a evidencí smluvních dokumentů.

Kopírování kontaktů

V kartě zaměstnance na záložce Kontakty byly provedeny následující úpravy:

  • u záznamu kontaktu přibyl odkaz Kopírovat, což usnadňuje zkopírování kontaktu podle vybraného kontaktu (tj. řádku, na kterém obsluha stojí);
  • byla doplněna kontrola, aby nebyl zkopírován kontakt se stejnou specifikací a stejnou platností;
  • byla upravena předvolba typu kontaktu pro nový kontakt. Pro přidání nového kontaktu se předvolí jako druh kontaktu:
  • výchozí Pevná linka (což odpovídá předchozí verzi aplikace plusPortal), pokud se ve filtru kontaktů nabízejí Všechny kontakty;
  • Adresa, pokud se ve filtru kontaktů nabízí Pouze adresy;
  • Mobil, pokud se ve filtru kontaktů nabízí Mobil, telefon;
  • Skype, pokud se ve filtru kontaktů nabízí E-komunikace;
  • E-mail, pokud se ve filtru kontaktů nabízí E-maily.

Historizace kontaktů

  • u všech kontaktů je možnost evidovat datum „Platí od“ a datum „Platí do“.
  • v případě zadávání adresy trvalého bydliště, doručovací adresy a soukromého e-mailu je povinná položka „Platí od“, v ostatních případech je volitelná;
  • při vytvoření nového záznamu stejné kategorie a specifikace se předchozímu záznamu nastaví příznak „Nepoužívat“, a pokud je u nového záznamu zadáno datum „Platí od“, u předchozího záznamu se automaticky nastaví datum „Platí do“ na den předcházející datu „Platí od“ u nového záznamu.

Sloupec „Platí do“ byl přidán do seznamu kontaktů na stránkách:

  • Zaměstnanci / Přehledy / Přehled kontaktů
  • Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance / záložka Kontakty

Evidence adresy pro práci na dálku

  • v kartě zaměstnance na záložce Kontakty byla doplněna pro druh kontaktu Adresa specifikace Práce na dálku.
  • v panelu pro oznámení změny adresy dostupném z menu Osobní informace / Chci oznámit / Změna adresy je možno zadat změnu adresy pro práci na dálku.

Evidence e-mailů

Byly provedeny změny související s novelou zákoníku práce, která stanovuje zvláštní pravidla pro elektronické doručování dokumentů, které souvisí s ukončením pracovního poměru, s odvoláním z vedoucí pozice, se mzdovým / platovým výměrem. Pokud zaměstnanec souhlasí s elektronickým zasíláním těchto písemností, musí dát zaměstnavateli písemný souhlas, ve kterém mu mimo jiné sdělí, na který email chce písemnosti posílat. Tento email nesmí být ve správě zaměstnavatele (nelze využít služební email) a zaměstnanec jej může kdykoliv odvolat nebo nahlásit jiný.

  • v kartě zaměstnance je možno zadat e-mail Služební, Soukromý, Soukromý se souhlasem:
  • v panelu pro oznámení změny kontaktu dostupném z menu Osobní informace / Chci oznámit / Změna kontaktu je možno zadat Služební, Soukromý, Soukromý se souhlasem:
  • při vyřizování změny typu Soukromý e-mail se souhlasem personalistou se ve stavu „čeká na zpracování“ doplní do osobní karty datum „Platí od“;
  • v případě volby Soukromý e-mail se souhlasem vyplněním položky „Platí do“ odvolává zaměstnanec od následujícího dne souhlas se zasíláním sledovaných dokumentů na tuto e-mailovou adresu (dokumenty související s ukončením pracovního poměru, s odvoláním z vedoucí pozice, se mzdovým / platovým výměrem).

Evidence smluvních dokumentů

Dokument na záložce Smluvní dokumenty v kartě zaměstnance lze označit jako „Sledovaný dokument“. Pro odesílání sledovaného dokumentu musí být v kontaktech zaměstnance evidován soukromý e-mail se souhlasem s elektronickým doručováním. Sledované dokumenty jsou např. dokumenty související s ukončením pracovního poměru, s odvoláním z vedoucí pozice, se mzdovým / platovým výměrem.

Atribut „Sledovaný dokument“ se nastavuje při vytváření nebo editaci dokumentu a je jej možno uživatelsky přidat do seznamu jako další sloupec.

Pokud je dokument vytvářen z nahrávaného souboru, není ve výchozím stavu označen jako sledovaný.

Pokud je dokument vytvářen ze šablony, atribut „Sledovaný dokument“ je ve výchozím stavu nastaven podle šablony. Uživatel má možnost nastavovat nebo měnit atribut „Sledovaný dokument“ bez ohledu na nastavení šablony.

Pokud je v licenčním souboru submodul E-podpis, lze dokument elektronicky podepsat pomocí služby Signi. V případě, že se jedná o sledovaný dokument, je pro službu elektronického podpisu Signi použita platná e-mailová adresa, která je evidována u zaměstnance k tomuto účelu (specifikace má hodnotu „Soukromý se souhlasem“). Pokud taková adresa není zadána, použije se adresa primárního e-mailu. Pokud nejde o sledovaný dokument, použije se e-mailová adresa pro běžnou komunikaci (první nalezený služební email), a pokud ji nemá zaměstnanec definovánu, tak adresa primárního e-mailu.

Nastavení sledování lze provést i v číselníku pro šablony dokumentů na stránce Nastavení / Číselníky a nastavení / Personalistika / Správa šablon dokumentů.

Šablonu lze označit jako „Šablona sledovaného dokumentu“. Nastavení se provádí v panelu pro nahrání nové šablony nebo v panelu pro nastavení existující šablony. Atribut „Šablona sledovaného dokumentu“ je možno uživatelsky přidat do seznamu jako další sloupec. Pro odesílání sledovaného dokumentu musí být v kontaktech zaměstnance evidován soukromý e-mail se souhlasem s elektronickým doručováním. Sledované dokumenty jsou např. dokumenty související s ukončením pracovního poměru, s odvoláním z vedoucí pozice, se mzdovým/platovým výměrem.

Optimalizace mechanismu ovlivňující prodloužení zkušební doby

Byla provedena optimalizace mechanismu, který při vstupu na stánku Prodlužování zkušební doby zjistí dny z docházky nebo volna, které mají vliv na prodloužení zkušební doby. V některých případech nedocházelo k načtení stránky.

Opětovné zprovoznění odkazu stejná jako před odchodem na kartě zaměstnance

V osobní kartě zaměstnance (Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance) na záložce Pracovní poměr v sekci Evidenční stav byla opětovně zprovozněna volba Připravit návrat do stavu / odkaz stejná jako před odchodem.

Povinné vyplnění „Úřadu práce“ u cizinců

Při vyplňování pracovního povolení v osobní kartě zaměstnance (Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance) na záložce Cizinec v sekci Pracovní povolení je nyní povinné vyplnit „Úřad práce“, který povolení vydal, pokud druh pracovního povolení je „Povolení k zaměstnání + povolení k pobytu“. V ostatních případech není vyplnění povinné.

Pro zákazníky se submodulem Hlášení cizinců (mod_12_ForeignerReporting)

Validace pro rodné číslo a evidenční číslo pojištěnce při odesílání hlášení cizince na Úřad práce

Při odesílání hlášení cizince na Úřad práce (Zaměstnanci / Hlášení cizinců) byla doplněna validace pro rodné číslo a evidenční číslo pojištěnce (protože jsou oba údaje nepovinné, do hlášení se nevyplní, pokud neprojdou validací).

Pozn. Ve výsledném XML se jedná o položky <rodneCislo> a <evidCisloPojistence>. Pro EČP se ke dni narození přičítá 40, a to bez rozdílu pohlaví.

Validace ISCO kódu pracovní pozice

Byla rozšířena kontrola na vyplnění ISCO kódu pracovní pozice (povinná položka). Chybové hlášení „Chybí ISCO kód pracovní pozice“ se zobrazí i v případě, že je cizinec zařazen na pracovní pozici, kde je použit uživatelsky založený ISCO kód 0000 (Nespecifikováno).

Doplnění kontroly pro datum platnosti pracovního povolení

Na kartu zaměstnance byly pro pracovní povolení cizince (Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance /záložka Cizinec / sekce Pracovní povolení) doplněny kontroly, aby datum „Platí od“ nespadalo do budoucnosti a datum „Platí od“ nebylo větší než datum „Platí do“:

Vyplnění data „Změna platí od“ v hlášení cizinců

V hlášení cizinců typu NEPOTREBUJE_POVOLENI bylo doplněno vyplnění datumu, od kterého již cizinec nepotřebuje povolení. Pro toto datum se používá položka „Změna platí od“ v detailu požadavku pro hlášení. Ve výsledném XML s odesílaným hlášením se jedná o položku:

<povolNepotrebujeOd>2024-07-29</povolNepotrebujeOd>.

Zvětšení pole Místo výkonu práce u pozice

Ve stránce dostupné uživatelskou volbou Organizace / Pozice / detail – ikona s bublinkovou nápovědou "Otevřít tuto položku. (Stejného efektu dosáhnete i kliknutím přímo na řádek)." bylo zvětšeno pole „Místo výkonu práce“:

Doplnění data ukončení poměru při přidávání hlášení na stránce hlášení cizinců

Bylo doplněno datum ukončení poměru do seznamu smluv v osobní kartě a do seznamu zaměstnanců při přidávání hlášení na stránce hlášení cizinců (Zaměstnanci / Hlášení cizinců / tlačítko „Přidat“).

Oprava tisku PDF ze seznamů

Byla provedena oprava tisku PDF ze seznamů (např. v seznamu Nastaveni / Číselníky a nastavení / Mzdové složky) v případě označené volby „Tisknout souhrn na konci“, „Tisknout mřížku“ s orientací tisku „Na šířku“. Před opravou se při určitém počtu řádků chybně tiskla prázdná první a poslední stránka.

Úpravy při změně kontaktu

Při úpravě existujícího kontaktu (Osobní informace / Chci oznámit / Změna kontaktu a Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance / záložka Kontakty) nelze měnit položku „Druh“. Pokud je druh kontaktu E-mail se specifikací „Soukromý se souhlasem“, nelze:

  • v případě oznámení změny měnit položky „Specifikace“, „Text kontaktu“ a položku „Platí do“, leží-li v minulosti, do položky „Platí do“ nelze zadat datum ležící v minulosti;
  • na záložce Kontakty na kartě zaměstnance měnit položky „Specifikace“, „E-mail“, „Platí od“ a položku „Platí do“, leží-li v minulosti.

Úprava uložení uživatelských údajů pro pracovní pozici na kartě zaměstnance

V pracovním zařazení na kartě zaměstnance (Karta zaměstnance / Pracovní poměr / Pracovní zařazení) bylo zajištěno uložení uživatelských údajů pro pracovní pozici, pokud je vybráno nastavení způsobem „Vytvořit pozici vyplněním údajů“ nebo „Vytvořit pozici podle vzorové pozice“.

Oprava přepisování data „Platí od“ u Pracovního místa

Bylo opraveno přepisování data „Platí od“ u Pracovního místa (Organizace / Pozice / detail pracovní pozice) po úpravě pracovní pozice v rámci nového nástupu.

Příklad:

  • existuje pracovní pozice HR manager, údaj „Platí od“ = 1. 1. 2020;
  • v personální evidenci uživatel s nastaveným způsobem přidělování pozice "Vybrat existující pozici na oddělení" zadává nový nástup k 1. 8. 2024, vybere pro nového zaměstnance existující pozici HR manager, provede nástup zaměstnance;
  • jiný uživatel s nastaveným způsobem přidělování pozice "Vytvořit novou pozici vyplněním údajů" vstoupí do záznamu o pracovním zařazení daného zaměstnance a tento záznam beze změn uloží tlačítkem „OK“;
  • případně stejný uživatel jako v prvním kroku změní svůj předvolený způsob přidělování pozice na "Vytvořit novou pozici vyplněním údajů";
  • v tom okamžiku již nedochází k aktualizaci údaje „Platí od“ na datum nástupu nového zaměstnance (v tomto konkrétním případu na 1. 8. 2024), ale zůstane zde datum 1.1.2020.

Umožnění změny odměňování zaměstnance v případě externích mezd

V osobní kartě zaměstnance (Zaměstnanci / HR panel / Karta zaměstnance) je funkční tlačítko Připravit / Změnu odměňování, pokud se jedná o odměňování pro externí mzdy.

Pracovní cesty

Úprava v nabídce osob zodpovědných za správu legislativních podkladů

U uživatelské volby Nastavení / Číselníky a nastavení / Pracovní cesty – Zapnutí/vypnutí funkcí se nyní nabízejí pouze primární smlouvy osob, které mohou být odpovědné za správu legislativních podkladů.

Doplnění kontroly na pracovní cestu ve shodném časovém okamžiku

Při zadávání pracovní cesty (Pracovní cesty / Moje cesty) byla doplněna (opětovně zprovozněna) kontrola na duplicitní zadání pracovní cesty:

Volno

Nastavení přepínače „Neodpracováno*“ v žádosti o volno

V žádosti o volno (Volno / Plánování volna) se v detailu na stránce Plánování volna a přesčasů – podrobnosti po přepnutí „Důvodu“ správně nastaví hodnota (stav) přepínače „Neodpracováno*“:

Vzdělávání

Možnost slovní odpovědi na otázku ve formuláři pro hodnocení

U uživatelské volby Nastavení / Číselníky a nastavení / Formuláře pro hodnocení / odkaz Seznam otázek / tlačítko Přidat otázku byla opětovně zprovozněna možnost odpovědi slovně neboli komentářem k otázce.

Přidání místa pro hodnocení akce

Do formuláře pro hodnocení akce (Vzdělávání / Plán akcí / Termíny / Přihlašování / Tisk / Tisk formulářů pro hodnocení akce) bylo přidáno místo pro komentář.

Docházka

Úpravy v tisku docházky

V tisku výkazu docházky (Docházka / Vyhodnocení docházky nebo Docházka / Moje docházka – volba tisk Výkaz docházky) byl do sumační tabulky Odpracováno přidán výpis hodnoty „Odpracováno bez přesčasů“.

Dále byl do pravé sumační tabulky přidán sloupec „Dny“ a byla upravena šířka některých sloupců sumačních tabulek.

Úprava zobrazení loga zaměstnavatele

V sestavách pro evidenci pracovní doby a ve výkazu docházky (Docházka / Vyhodnocení docházky / ikona tiskárny / Evidence pracovní doby, Docházka / Vyhodnocení docházky / ikona tiskárny / Výkaz docházky) bylo upraveno zobrazení loga zaměstnavatele tak, aby odpovídalo příslušnému zaměstnavateli.

Oprava zaokrouhlení hodin při čerpání přesčasu pomocí náhradního volna

Byla opravena chyba v zaokrouhlení hodin při čerpání přesčasu pomocí náhradního volna. Dále bylo opraveno hlídání limitu takto čerpaných hodin, pokud je současně v pravidlech docházky nastaveno zaokrouhlování průchodů.

Změna určení schvalovatele v tabulce Nejvyšší schválení

Bylo opraveno určení schvalovatele (osobní číslo zaměstnance) v tabulce Nejvyšší schválení dostupné v seznamech na stránkách Docházka pro mzdy a Vyhodnocení docházky. Osobní číslo se nyní bere z odpovídající primární smlouvy schvalovatele.

Mzdy

Zobrazení odkazu na výplatní lístek v centrálním inboxu

Bylo opraveno zobrazení výplatního lístku kliknutím na odkaz Máte nový výplatní lístek v seznamu úkolů Ke zpracování v centrálním inboxu. Upozornění „Máte nový výplatní lístek“ se v centrálním inboxu zobrazuje, pokud je zatržena v osobním nastavení položka Úkoly ke zpracování a pro výplatního lístek je vyplněno datum v položce „Lístek zpřístupněn on-line od“. Upozornění se zobrazuje po dobu 7 dnů od tohoto data.

Na stránce Osobní nastavení (ikonka přihlášeného vpravo nahoře, následně položka Osobní nastavení) byla doplněna nápověda pro Žádosti ke schválení, Zprávy a novinky, Úkoly ke zpracování v nastavení centrálního inboxu. Pro nového zaměstnance se položka Úkoly ke zpracování automaticky zatrhne.

Doplnění názvu pracovní pozice v reportech ISPV Trexima

V reportech ISPV Trexima (Mzdy / Měsíční zpracování / Reporty v 6. nebo 12. měsíci) se nyní doplňuje název pracovní pozice z pracovního místa (nikoliv ze vzorové pozice, jak tomu bylo dříve).

Úprava ve výkazech příjmu DPP

Ve výkazech příjmů DPP (Mzdy / Reporty / Výkaz příjmů DPP (platný od 1.7.2024)) došlo k úpravě zjištění data nástupu u navazujících DPP. Nyní se již respektuje návaznost poměrů DPP pro zjištění data nástupu. Funguje to tedy stejně jako v hlášeních změn na ČSSZ.

Pokud si zákazník chce opravit datumy nástupu u takových dohod za období 7/24, lze to udělat tak, že si zobrazí výkazy za období 7/24 a pro takovou smlouvu vytvoří opravné hlášení, kde nesmí zapomenout vyplnit zúčtovaný příjem na tu hodnotu, kterou tam již nahlásil, protože ta byla správná.

Opravy údajů ELDP u důchodců

Došlo k opravě výpočtu údajů ELDP (Mzdy / Roční zpracování / záložka ELDP), a to údajů „Dny“ a „Doby odečtené“ u důchodců (kód 'D') v měsících, kdy mají celou dobu nemoc a zároveň mají vyplacený příjem. U důchodců se též opravil výpočet údaje „Dny“ u měsíců, kdy mají celou dobu neplacené volno a zároveň nemají žádný zúčtovaný příjem.

Stravování

Úpravy v sadě práv Administrátor stravování

Při tvorbě nové databáze došlo k úpravám v sadě práv Administrátor stravování (Nastavení / Sady práv – otevření sady práv):

Do sekce Stravování ve výchozím stavu byla doplněna práva „Objednávkový portál“, „Objednávky jídel – editace“ a „Odběry jídla – povolit úpravy“.

Do sekce Nastavení ve výchozím stavu byla doplněna práva „Nastavení“, „Číselníky a nastavení“ a „Stravování“.


Jak hodnotíte článek?