Implementační postup modulu Docházka

Změníl(a) - Martina Dufková

V rámci implementace modulu Docházka je potřeba projít následující kroky:

  1. Všem rolím (Zaměstnanec, Vedoucí pracovník, Správce docházky a volna,...) přiřadit potřebná práva a přiřadit tyto role konkrétním zaměstnancům.
  2. Projít základní nastavení a nastavit fungování modulu dle Vašich preferencí (Nastavení / Číselníky a nastavení / Docházka / Docházka - nastavení).
  3. Zkontrolovat, případně doplnit jednotlivé číselníky v modulu Docházka (Nastavení / Číselníky a nastavení / Docházka).
  4. Schvalovatelům nastavit pravomoci pro vyhodnocování a schvalování docházky vybraným zaměstnancům.
  5. Docházka se váže k zaměstnanci, proto musí být evidence zaměstnanců součástí programu. V případě jiných systémů je možné z nich čerpat data o zaměstnancích pomocí datové pumpy. Pro všechny zaměstnance, kteří budou docházku využívat, je potřeba mít stanovenou pracovní dobu. Tam, kde je to vyžadováno, je potřeba mít založený a přiřazený rozvrh pracovní doby, režim přestávek a pravidla pro vyhodnocení docházky. Tyto informace se sledují na kartě zaměstnance v záložce Pracovní poměr, sekci Pracovní doba. Karta zaměstnance, v případě zakoupené licence na plnou personalistiku, je dostupná volbami z menu Zaměstnanci / HR panel. V případě, že máte pouze jednoduchou evidenci zaměstnanců je karta dostupná z menu volbami Zaměstnanci / Zaměstnanci. Veškeré nastavení, které se týká pracovní doby, provedete přímo z menu, kde zvolíte možnost Pracovní doba.
U některých typů poměrů - např. dohody, může být pracovní doba stanovena rámcově ("práce na zavolanou"), bez rozvržení směn.
  1. Zadat výši nároků na dovolenou, případně provést hromadné nastavení nároků.
  2. Dle potřeby provést nastavení pro vyúčtování stravenek (v případě, že nevyužíváte modul Mzdy v aplikaci plusPortal).
  3. Naplnit číselník mzdových složek složkami pro časové položky mzdy a nastavit, které položky docházky se mají přenášet do které mzdové složky při přenosu docházky do externího mzdového systému (Nastavení / Číselníky a nastavení / Složky externích mezd).
  4. Budete-li chtít využívat naplánované úlohy, proveďte jejich nastavení.


Jak hodnotíte článek?