Implementační postup modulu Docházka
Docházka se váže k zaměstnanci, proto musí být evidence zaměstnanců součástí programu. V případě jiných systémů je možné z nich čerpat data o zaměstnancích pomocí datové pumpy.
V rámci implementace modulu Docházka je potřeba projít následující kroky:
- Všem rolím (Zaměstnanec, Vedoucí pracovník, Správce docházky a volna,...) přiřadit potřebná práva a přiřadit tyto role konkrétním zaměstnancům.
- Projít základní nastavení a nastavit fungování modulu dle Vašich preferencí (Nastavení / Číselníky a nastavení / Docházka / oddíl Docházka / Docházka - nastavení).
- Zkontrolovat, případně doplnit jednotlivé číselníky v modulu Docházka (Nastavení / Číselníky a nastavení / Docházka).
- Schvalovatelům nastavit pravomoci pro vyhodnocování a schvalování docházky vybraným zaměstnancům.

- Mít pro všechny zaměstnance, kteří budou docházku využívat, stanovenou pracovní dobu a tam, kde je to vyžadováno, založený a přiřazený rozvrh pracovní doby, režim přestávek a pravidla pro vyhodnocení docházky. Tyto informace se sledují na kartě zaměstnance v záložce Pracovní poměr, sekce Pracovní doba. Karta zaměstnance, v případě zakoupené licence na plnou personalistiku, je dostupná volbou Menu / Zaměstnanci / Personální evidence. V případě, že máte pouze jednoduchou evidenci zaměstnanců je karta dostupná z Menu / Zaměstnanci / Seznam zaměstnanců.
- Zadat výši nároků na dovolenou, případně provést hromadné nastavení nároků.
- Dle potřeby provést nastavení pro vyúčtování stravenek (v případě, že nevyužíváte modul Mzdy v aplikaci plusPortal).
- Naplnit číselník mzdových složek složkami pro časové položky mzdy a nastavit, které položky docházky se mají přenášet do které mzdové složky při přenosu docházky do externího mzdového systému (Menu / Nastavení / Číselníky a nastavení / Základní nastavení / oddíl Odměňování / číselník Složky mzdy - externí).
- Budete-li chtít využívat naplánované úlohy, proveďte jejich nastavení.