Implementační postup modulu Docházka
V rámci implementace modulu Docházka je potřeba projít následující kroky:
- Všem rolím (Zaměstnanec, Vedoucí pracovník, Správce docházky a volna,...) přiřadit potřebná práva a přiřadit tyto role konkrétním zaměstnancům.
- Projít základní nastavení a nastavit fungování modulu dle Vašich preferencí (Nastavení / Číselníky a nastavení / Docházka / Docházka - nastavení).
- Zkontrolovat, případně doplnit jednotlivé číselníky v modulu Docházka (Nastavení / Číselníky a nastavení / Docházka).
- Schvalovatelům nastavit pravomoci pro vyhodnocování a schvalování docházky vybraným zaměstnancům.
- Docházka se váže k zaměstnanci, proto musí být evidence zaměstnanců součástí programu. V případě jiných systémů je možné z nich čerpat data o zaměstnancích pomocí datové pumpy. Pro všechny zaměstnance, kteří budou docházku využívat, je potřeba mít stanovenou pracovní dobu. Tam, kde je to vyžadováno, je potřeba mít založený a přiřazený rozvrh pracovní doby, režim přestávek a pravidla pro vyhodnocení docházky. Tyto informace se sledují na kartě zaměstnance v záložce Pracovní poměr, sekci Pracovní doba. Karta zaměstnance, v případě zakoupené licence na plnou personalistiku, je dostupná volbami z menu Zaměstnanci / HR panel. V případě, že máte pouze jednoduchou evidenci zaměstnanců je karta dostupná z menu volbami Zaměstnanci / Zaměstnanci. Veškeré nastavení, které se týká pracovní doby, provedete přímo z menu, kde zvolíte možnost Pracovní doba.
- Zadat výši nároků na dovolenou, případně provést hromadné nastavení nároků.
- Dle potřeby provést nastavení pro vyúčtování stravenek (v případě, že nevyužíváte modul Mzdy v aplikaci plusPortal).
- Naplnit číselník mzdových složek složkami pro časové položky mzdy a nastavit, které položky docházky se mají přenášet do které mzdové složky při přenosu docházky do externího mzdového systému (Nastavení / Číselníky a nastavení / Složky externích mezd).
- Budete-li chtít využívat naplánované úlohy, proveďte jejich nastavení.