Příprava formuláře
Hlavním úkolem personalisty při hodnocení zaměstnanců je řízení hodnocení. Spočívá v přípravě hodnocení, jeho spuštění, sledování průběhu a následném vyhodnocení a ukončení. Postup řízení hodnocení se liší podle toho, zda se jedná o zcela nové hodnocení (první hodnocené období) nebo, zda plánujeme navazující období již dříve konaného hodnocení.
Zavedení nového hodnocení
- Jděte na Menu / Hodnocení / Řízení hodnocení.
- Zvolte tlačítko Zavést nové hodnocení.
- Vyplňte požadované údaje a zvolte OK.
Příprava formuláře pro hodnocení
Hodnocení probíhá pomocí vyplnění formuláře hodnotitelem. Obsah formuláře však určuje personalista.
- V menu vyberte Hodnocení / Řízení hodnocení.
- Pro zvolené hodnocení vyberte možnost Připravit formulář.
Formulář je rozdělen do několika oddílů. Každý oddíl může mít jinou stupnici pro vyhodnocení a může obsahovat jeden z následujících typů obsahu:
- Hodnocení stanovených kritérií - seznam kritérií, společných pro všechny hodnocené zaměstnance v rámci tohoto hodnocení.
- Hodnocení kompetencí dle pracovní pozice - doplní se do formuláře automaticky podle pracovní pozice hodnoceného zaměstnance.
- Hodnocení cílů zaměstnance - doplní se do formuláře automaticky podle stanovených cílů.
- Cíle pro další období -zde je možné zadat cíle stanovené na další období v rámci aktuálního hodnocení.
- Dotazník - umožní získat informace od zaměstnance, a to formou dotazníkového šetření. Např. v hodnoticím formuláři je možné dotázat se zaměstnance na zájem o školení, získat informaci s odpovědí ANO/NE anebo zapsat prostý text.
- Přidejte do formuláře požadované oddíly. Oddíly můžete přetažením myší přesouvat a měnit tak jejich pořadí ve formuláři. Pro lepší názornost můžete jednotlivé oddíly barevně odlišit. Všechny provedené změny se ihned ukládají.