Týmy

Změníl(a) - Vladimír Koutný

Každý zaměstnanec je začleněn na nějakou organizační jednotku a má stanoveného svého nadřízeného prostřednictvím pracovního zařazení, resp. prostřednictvím své pracovní pozice. Vzniká tak organizační struktura obsazená zaměstnanci.

Vedle toho lze v programu seskupovat zaměstnance do stálých nebo dočasných pracovních týmů napříč organizační strukturou. Zaměstnanec je tak v rámci svého pracovního zařazení ukotven na konkrétní pracovní pozici, ale vedle toho může být členem např. dočasného týmu, který má na starost výběr a implementaci nového SW. V rámci pracovního zařazení má svého "stálého" vedoucího a v rámci týmu může mít dalšího vedoucího s oprávněními jen pro určitou oblast. S pomocí týmů lze vytvářet maticové organizační struktury.

Správa týmů je dostupná z menu volbami Zaměstnanci / Týmy.

O každém týmu lze evidovat několik základních údajů a následně jeho složení.

Zkratka

Jednoznačné, zkrácené označení týmu.

Název

Plný název týmu. Nabízí v různých rozbalovacích seznamech pro výběr týmu.

Popis

Doplňující informace, popisující účel týmu.

Vytvoření a správa týmu

Vytvoření týmu je rozděleno na dva kroky. V prvním kroku je třeba zadat základní údaje popisující tým a v následném kroku se do týmu začlení konkrétní zaměstnanci. Oddělení definice týmu od správy jeho členů umožňuje snadněji spravovat složení již existujících týmů. Při vytvoření týmu postupujte takto:

  1. Otevřete stránku se seznamem týmů volbami z menu Zaměstnanci / Týmy.
  2. Tlačítkem pro přidání nového řádku nad seznamem otevřete stránku pro vyplnění základních údajů o týmu (zkratka, název, popis) a uložte je.
  3. Vyhledejte v seznamu nově přidaný řádek a klikněte v něm na tlačítko Nastavit. Otevře se stránka pro nastavení členů týmu. Tomuto kroku se můžete vyhnout, pokud při editaci základních údajů zakliknete check-box Po uložení přejít na sestavení členů týmu (tím zajistíte, že po uložení údajů budete ihned přesměrováni na stránku pro správu členů týmu). Stránka pro nastavení členů týmu je rozdělena na dvě poloviny. V levé polovině je seznam zaměstnanců, které můžete do týmu přidat, v pravé části je seznam zaměstnanců, kteří již jsou členy týmu. V obou seznamech můžete filtrovat a používat nástroje pro správu seznamu.
  4. Pro přesun zaměstnanců z levé části do pravé nebo opačně je nejdříve označte - např. přetažením myší nebo zaškrtnutím zaměstnance v prvním sloupci a následně klikněte na tlačítko pro přesun na druhou stranu, které je nad každým seznamem.

Využití týmů

Seskupování zaměstnanců do týmů lze využít jednak pro evidenční účely, ale lze si s jejich pomocí usnadnit i některé úkony.

V situacích, kdy potřebujete některému zaměstnanci přidělit určitou pravomoc vůči všem zaměstnancům, si sestavte skupinu ze všech aktivních zaměstnanců a následně ji použijte pro nastavení vůči komu může zaměstnanec pravomoc uplatnit.

V rámci školení a vzdělávání zaměstnanců si můžete sestavit tematicky orientované skupiny zaměstnanců napříč organizační strukturou a pro tyto skupiny můžete připravit vzdělávací akce a termíny.


Jak hodnotíte článek?