Pracovní týmy
Každý zaměstnanec je začleněn na nějakou organizační jednotku a má stanoveného svého nadřízeného prostřednictvím pracovního zařazení, resp. prostřednictvím své pracovní pozice. Vzniká tak organizační struktura obsazená zaměstnanci.
Vedle toho lze v plusPortalu seskupovat zaměstnance do stálých nebo dočasných pracovních týmů napříč organizační strukturou. Zaměstnanec je tak v rámci svého pracovního zařazení ukotven na konkrétní pracovní pozici, ale vedle toho může být členem např. dočasného týmu, který má na starost výběr a implementaci nového sw. V rámci pracovního zařazení má svého "stálého" vedoucího a v rámci týmu může mít dalšího vedoucího s oprávněními jen pro určitou oblast. S pomocí týmů lze vytvářet maticové organizační struktury.
Správu týmů naleznete v menu na pozici: Zaměstnanci / Pracovní týmy.
O každém týmů lze evidovat několik základních údajů a následně jeho složení.
Zkratka | Jednoznačné, zkrácené označení týmu. |
Název | Plný název týmu. Nabízí v různých rozbalovacích seznamech pro výběr týmu. |
Popis | Doplňující informace, popisující účel týmu. |
Vytvoření a správa týmu
Vytvoření týmu je rozděleno na dva kroky. V prvním kroku je třeba zadat základní údaje popisující tým a v následném kroku se do týmu začlení konkrétní zaměstnanci. Oddělení definice týmu od správy jeho členů umožňuje snadněji spravovat složení již existujících týmů. Při vytvoření týmu postupujte takto:
- Otevřete stránku se seznamem týmů - např. položkami menu Zaměstnanci / Pracovní týmy.
- Tlačítkem pro přidání nového řádku nad seznamem, otevřete stránku pro vyplnění základních údajů o týmu a uložte je.
- Vyhledejte v seznamu nově přidaný řádek a klikněte v něm na tlačítko Nastavit. Otevře se stránka pro správu členů týmu. Je rozdělena na dvě poloviny. V levé polovině je seznam zaměstnanců, které můžete do týmu přidat, v pravé části je seznam zaměstnanců, kteří již jsou členy týmu. V obou seznamech můžete filtrovat a používat nástroje pro správu seznamu.
- Pro přesun zaměstnanců z levé části do pravé nebo opačně je nejdříve označte - např. přetažením myší nebo zaškrtnutím zaměstnance v prvním sloupci a následně klikněte na tlačítko pro přesun na druhou stranu, které je nad každým seznamem.
Využití týmů
Seskupování zaměstnanců do týmů lze využít jednak pro evidenční účely, ale lze si s jejich pomocí usnadnit i některé úkony.
V situacích, kdy potřebujete některému zaměstnanci přidělit určitou pravomoc vůči všem zaměstnancům, si sestavte skupinu ze všech aktivních zaměstnanců a následně ji použijte pro nastavení vůči komu může zaměstnanec pravomoc uplatnit.
V rámci školení a vzdělávání zaměstnanců si můžete sestavit tematicky orientované skupiny zaměstnanců napříč organizační strukturou a pro tyto skupiny můžete připravit vzdělávací akce a termíny.