Oprávnění pro nové zaměstnance
Při zadávání nových zaměstnanců do evidence je potřeba u každého zaměstnance kromě jiného rozhodnout, zda bude či nebude mít přístup na portál a pokud ano, tak je potřeba mu nastavit oprávnění, co může na portálu používat - přidělit mu sadu práv.
Celý proces je možné usnadnit nastavením některých předvoleb:
Nejprve je potřeba se rozhodnout, zda všem novým zaměstnancům automaticky povolíte přístup na portál nebo ne. Požadovaného chování docílíte v rámci definice typu pracovního poměru. U každého typu pracovního poměru můžete nastavit tvar osobní karty. Pokud do této karty zařadíte záložku Přístup na portál, tak se při uložení nástupu automaticky předvolí, že zaměstnanec má přístup k portálu. Pokud záložku zakážete, zaměstnanci se automaticky přístup blokuje (nastavení můžete nastupujícímu zaměstnanci samozřejmě později změnit). Tím můžete rozlišit, že např. interní zaměstnanci portál používat mohou, ale agenturní ne.
Použijete-li variantu, že nastupujícímu zaměstnanci se automaticky nastaví možnost používat portál, je třeba mu přidělit nějakou sadu oprávnění, která určí, co vše bude mít dostupné. Abyste to u každého nástupu nemuseli řešit, je možné si předvolit jednu sadu práv, která se přidělí zaměstnanci, pokud je mu automaticky povolen přístup k portálu při uložení nástupu. Předvolba sady se nastavuje v rámci nastavení personalistiky:
- Z menu vyberte položky Nastavení / Číselníky a nastavení / Personalistika / Personalistika - nastavení.
- Ve stránce pro nastavení personalistiky klikněte na odkaz pro úpravu sekce Předvolby pro zadání nového zaměstnance.
- Vyberte sadu práv, která se použije jako výchozí sada pro nové zaměstnance. (Program má pro tyto účely vestavěnou sadu Zaměstnanec).