Oprávnění pro nové zaměstnance

Změníl(a) - Vladimír Koutný

Popisovaná funkce je dostupná pouze v rámci modulu Personalistika

Při zadávání nových zaměstnanců do evidence je potřeba u každého zaměstnance kromě jiného rozhodnout, zda bude či nebude mít přístup na portál a pokud ano, tak je potřeba mu nastavit oprávnění, co může na portálu používat - přidělit mu sadu práv.

Celý proces si můžete usnadnit nastavením některých předvoleb:

Nejprve je potřeba se rozhodnout, zda všem novým zaměstnancům automaticky povolíte přístup na portál nebo ne. Požadovaného chování docílíte v rámci definice typu pracovního poměru. U každého typu pracovního poměru můžete nastavit tvar osobní karty. Pokud do této karty zařadíte záložku Přístup na portál, tak se při uložení nástupu automaticky předvolí, že zaměstnanec má přístup k portálu. Pokud záložku zakážete, zaměstnanci se automaticky přístup blokuje (nastavení můžete nastupujícímu zaměstnanci samozřejmě později změnit). Tím můžete rozlišit, že např. interní zaměstnanci portál používat mohou, ale agenturní ne.

Použijete-li variantu, že nastupujícímu zaměstnanci se automaticky nastaví možnost používat portál, je třeba mu přidělit nějakou sadu oprávnění, která určí, co vše bude mít dostupné. Abyste to u každého nástupu nemuseli řešit, je možné si předvolit jednu sadu práv, která se přidělí zaměstnanci, pokud je mu automaticky povolen přístup k portálu při uložení nástupu. Předvolba sady se nastavuje v rámci nastavení personalistiky:

  1. V hlavním menu vyberte položky: Nastavení / Číselníky a nastavení / Personalistika a na stránce, která se zobrazí, klikněte na odkaz Personalistika - nastavení.
  2. Ve stránce pro nastavení personalistiky klikněte na odkaz pro úpravu sekce Předvolby pro zadání nového zaměstnance.
  3. Vyberte sadu práv, která se použije jako výchozí sada pro nové zaměstnance. (Program má pro tyto účely vestavěnou sadu Zaměstnanec).


Jak hodnotíte článek?