Oddělení a místa
Stránka Oddělení a místa představuje centrální místo, kde lze vytvářet a udržovat údaje o pracovních pozicích a jejich rozmístění na odděleních. O významu pracovních pozic pro vedení personální evidence se dočtete v článku o uspořádání organizace.
Přístup do stránky z hlavního menu je: Organizace / Oddělení a místa.
Stránka je rozdělena na levou a pravou část. Jejich hranici si můžete nastavit svislým posuvníkem.
Levá část obsahuje nástroje pro správu stromu organizačních jednotek a také pro výběr organizační jednotky, pro kterou se v pravé části zobrazí seznam pracovních pozic, které jsou na ní k dispozici.
Nad seznamem pracovních pozic (míst) je sada tlačítek pro jeho správu.
Vytváření nových pozic
- Klikněte na tlačítko Vytvořit nové nad seznamem pracovních pozici ve stránce Oddělení a místa.
- Ve stránce, která se zobrazí, nejdříve vyberte vzorovou pracovní pozici, ze které budou nová místa odvozena. Tím se pro nově zadávané pozice přednastaví řada jejich vlastností. V případě potřeby můžete upravit název nové pozice nebo ponechat ten, který se odvodil z vybraného vzoru.
- Postupně vyplňte další údaje o nové pozici - jejich význam je popsán zde. Důležité je určit, na které organizační jednotce budou nová pracovní místa/pozice rozvrženy.
- Nakonec určete, kolik nových pracovních pozic má být dle zadaných údajů vytvořeno a vše uložte.
Pokud jste vše vyplnili správně, dojde nyní k vytvoření nových pracovních pozic na zadané organizační jednotce pod zvoleným zaměstnavatelem. Postupně je pak můžete obsazovat zaměstnanci.