Základní údaje hodnocení
Hlavním úkolem personalisty při hodnocení zaměstnanců je řízení hodnocení. Spočívá v přípravě hodnocení, jeho spuštění, sledování průběhu a následném vyhodnocení a ukončení. Postup řízení hodnocení se liší podle toho, zda se jedná o zcela nové hodnocení (první hodnocené období) nebo, zda plánujeme navazující období již dříve konaného hodnocení.
Zavedení nového hodnocení
- Z menu vyberte Hodnocení / Řízení hodnocení.
- Zvolte tlačítko Zavést nové hodnocení.
Kromě názvu a popisu hodnocení je nutné vyplnit počáteční a koncové datum hodnoceného období (dle zvyklostí ve firmě, zpravidla 1 rok). Metoda výpočtu je nejčastěji vážený průměr. Také se označí období hodnocení např. 2023. Další pole jsou zatrhávací tzv. check-box:
- Přebírat z minulé sezóny - převezmou se hodnotící kompetence z minulé sezóny.
- Zakázat vyjádření - zakáže jakékoliv vyjádření k hodnocení.
- Neveřejné pro zaměstnance - viz popis níže.
- Nepoužívat - v případě, že hodnocení již nechcete používat, nebude mezi aktivními hodnoceními.
- Vyplňte požadované údaje a zvolte OK.
Nastavení hodnocení jako neveřejné pro zaměstnance
K základním údajům v panelu Hodnocení (Hodnocení / Řízení hodnocení / tlačítko Základní údaje) patří i volba Neveřejné pro zaměstnance s nápovědou (tooltipem) „Přihlášený uživatel neuvidí hodnocení označená jako Neveřejné pro zaměstnance, pokud jde o jeho vlastní hodnocení. Toto nastavení se nevztahuje na samohodnocení.“
Tato volba se uplatní na stránkách: Hodnocení / Hodnocení, Hodnocení / Výsledky hodnocení, Hodnocení / Cíle pro hodnocení, Zaměstnanci / Karta zaměstnance / záložka Hodnocení, Osobní informace / Osobní složka / záložka Hodnocení a to tak, že přihlášený uživatel neuvidí hodnocení označená jako neveřejné pro zaměstnance, pokud jde o jeho vlastní hodnocení nějakého jiného zaměstnance: