Evidence nové položky v seznamu vybavení

Přidání nové evidované položky pracovního vybavení lze provést následujícím způsobem:

  1. Z menu vyberte Pracovní vybavení / Seznam vybavení.
  2. Zvolte tlačítko Přidat umístěné nad seznamem a vyplňte potřebné údaje (viz níže). Tím se vytvoří karta majetku, se kterou je možné dále pracovat.
  3. Vyplněné údaje potvrďte tlačítkem Uložit.
Kopii již existujícího pracovního vybavení uděláte pomocí tlačítka Kopírovat v seznamu vybavení. Údaje je možné upravit dle potřeby.
Ke každé položce v seznamu vybavení lze evidovat:
  • Evidenční číslo - možno přidělit pomocí odkazu Přidělit. Program automaticky nabídne následující číslo v řadě.
  • Typ pracovního vybavení - proveďte výběr z položek uvedených v číselníku typů pracovního vybavení (Pracovní vybavení / Podklady / Typy pracovního vybavení). U již uložené položky nelze typ změnit.
  • Výrobce
  • Model
  • Sklad - proveďte výběr z číselníku skladů (Pracovní vybavení / Podklady / Sklady)
  • Stav položky - proveďte výběr z již přednastavených možností:

- Čeká na naskladnění (stav, který umožňuje přidělit vybavení uživateli)

- Nové na skladě (stav, který umožňuje přidělit vybavení uživateli)

- V užívání (stav, který umožňuje přidělit vybavení uživateli)

- V servisu nebo v reklamaci (stav, který umožňuje přidělit vybavení uživateli)

- Použité na skladě (stav, který umožňuje přidělit vybavení uživateli)

- Vyřazené na skladě (stav, který neumožňuje přidělit vybavení uživateli)

- Odprodané (stav, který neumožňuje přidělit vybavení uživateli)

- Zlikvidované (stav, který neumožňuje přidělit vybavení uživateli)

  • Uživatel – výčet pro výběr z uživatelů, zobrazí se, pokud je vybavení ve stavu, který umožňuje jeho přidělení, vrácení nebo převedení. Pole uživatele je v závislosti na stavu položky doplněno o tlačítka Přidělit uživateli, Vrátit od uživatele nebo Převést.
  • Atributy - nabízí se položky nadefinované v atributech u každého typu vybavení. Pokud je atribut nastavený jako povinný (kolonka označena slovem "Vyberte"), nebude možné hodnoty uložit bez jeho vyplnění. Naopak, pokud u pracovního vybavení není žádný atribut nadefinovaný, zůstane políčko zcela skryto.
  • Poznámka - víceřádkový formátovaný text
  • Datum pořízení
  • Stáří v měsících - automaticky vypočtená hodnota
  • Pořizovací cena
  • Číslo faktury nákupu
  • Délka záruky v měsících
  • Datum konce záruky - automaticky vypočtená hodnota
  • Je v záruce - automaticky vyplňovaná informace s hodnotami Ano / Ne
  • Datum odeslání do servisu - pokud je ve stavu „V reklamaci nebo servisu“
  • Datum expirace
  • Životnost v měsících
  • Datum příští revize / kalibrace
  • Datum příští údržby
  • Odkaz na manuál - URL manuálu na webu
  • Přílohy - slouží pro vložení a zobrazení např. uživatelské příručky či manuál; pokud je příloha u vybavení vložená, objeví se v "Seznamu vybavení" pod odkazem Příloha, kterým je možné přílohu vyvolat a následně otevřít, popřípadě nahrát novou.
  • Dodavatel - lze provést výběr z uživatelsky definovaného číselníku (Pracovní vybavení / Podklady / Dodavatelé a servisní organizace).
  • Servisní organizace - lze provést výběr z uživatelsky definovaného číselníku (Pracovní vybavení / Podklady / Dodavatelé a servisní organizace).
  • Servisní smlouva - forma check-boxu pro zakliknutí v případě existence servisní smlouvy.
  • Historie změn formou textového logu - záznamy jsou odřádkovány a slouží pro čtení, případně pro tisk protokolu. Historie je dostupná také přímo ze seznamu vybavení.


Jak hodnotíte článek?