Evidence nové položky v seznamu vybavení
Přidání nové evidované položky pracovního vybavení lze provést následujícím způsobem:
- Z menu vyberte Pracovní vybavení / Seznam vybavení.
- Zvolte tlačítko Přidat umístěné nad seznamem a vyplňte potřebné údaje (viz níže). Tím se vytvoří karta majetku, se kterou je možné dále pracovat.
- Vyplněné údaje potvrďte tlačítkem Uložit.
Ke každé položce v seznamu vybavení lze evidovat:
- Evidenční číslo - možno přidělit pomocí odkazu Přidělit. Program automaticky nabídne následující číslo v řadě.
- Typ pracovního vybavení - proveďte výběr z položek uvedených v číselníku typů pracovního vybavení (Pracovní vybavení / Podklady / Typy pracovního vybavení). U již uložené položky nelze typ změnit.
- Výrobce
- Model
- Sklad - proveďte výběr z číselníku skladů (Pracovní vybavení / Podklady / Sklady)
- Stav položky - proveďte výběr z již přednastavených možností:
- Čeká na naskladnění (stav, který umožňuje přidělit vybavení uživateli)
- Nové na skladě (stav, který umožňuje přidělit vybavení uživateli)
- V užívání (stav, který umožňuje přidělit vybavení uživateli)
- V servisu nebo v reklamaci (stav, který umožňuje přidělit vybavení uživateli)
- Použité na skladě (stav, který umožňuje přidělit vybavení uživateli)
- Vyřazené na skladě (stav, který neumožňuje přidělit vybavení uživateli)
- Odprodané (stav, který neumožňuje přidělit vybavení uživateli)
- Zlikvidované (stav, který neumožňuje přidělit vybavení uživateli)
- Uživatel – výčet pro výběr z uživatelů, zobrazí se, pokud je vybavení ve stavu, který umožňuje jeho přidělení, vrácení nebo převedení. Pole uživatele je v závislosti na stavu položky doplněno o tlačítka Přidělit uživateli, Vrátit od uživatele nebo Převést.
- Atributy - nabízí se položky nadefinované v atributech u každého typu vybavení. Pokud je atribut nastavený jako povinný (kolonka označena slovem "Vyberte"), nebude možné hodnoty uložit bez jeho vyplnění. Naopak, pokud u pracovního vybavení není žádný atribut nadefinovaný, zůstane políčko zcela skryto.
- Poznámka - víceřádkový formátovaný text
- Datum pořízení
- Stáří v měsících - automaticky vypočtená hodnota
- Pořizovací cena
- Číslo faktury nákupu
- Délka záruky v měsících
- Datum konce záruky - automaticky vypočtená hodnota
- Je v záruce - automaticky vyplňovaná informace s hodnotami Ano / Ne
- Datum odeslání do servisu - pokud je ve stavu „V reklamaci nebo servisu“
- Datum expirace
- Životnost v měsících
- Datum příští revize / kalibrace
- Datum příští údržby
- Odkaz na manuál - URL manuálu na webu
- Přílohy - slouží pro vložení a zobrazení např. uživatelské příručky či manuál; pokud je příloha u vybavení vložená, objeví se v "Seznamu vybavení" pod odkazem Příloha, kterým je možné přílohu vyvolat a následně otevřít, popřípadě nahrát novou.
- Dodavatel - lze provést výběr z uživatelsky definovaného číselníku (Pracovní vybavení / Podklady / Dodavatelé a servisní organizace).
- Servisní organizace - lze provést výběr z uživatelsky definovaného číselníku (Pracovní vybavení / Podklady / Dodavatelé a servisní organizace).
- Servisní smlouva - forma check-boxu pro zakliknutí v případě existence servisní smlouvy.
- Historie změn formou textového logu - záznamy jsou odřádkovány a slouží pro čtení, případně pro tisk protokolu. Historie je dostupná také přímo ze seznamu vybavení.