Vybavení zaměstnanců

Změníl(a) - Martina Dufková

Stránka Vybavení zaměstnanců poskytuje komplexní přehled o pracovních pomůckách přiřazených jednotlivým zaměstnancům, včetně těch, které jsou požadovány na základě jejich vzorové pozice nebo individuálních požadavků evidovaných na jejich osobní kartě. Přehled zahrnuje spotřební i evidované pracovní vybavení.

Spotřební pracovní pomůcky - jedná se o pomůcky, které zaměstnanec spotřebuje během výkonu své pracovní činnosti. Tyto pomůcky se nevracejí, a proto není nutné o nich vést podrobnou evidenci. Eviduje se pouze jejich přidělení konkrétnímu zaměstnanci, případně interval pro jejich obměnu a datum provedení obměny. Příkladem spotřebních pomůcek mohou být pracovní rukavice, špunty do uší, respirátory nebo drobné kancelářské pomůcky.

Evidované pracovní pomůcky - o tomto druhu vybavení se vede přesná evidence. Každá pomůcka má svou vlastní evidenční kartu, ve které je pomůcka blíže specifikována (např. typ, značka, dodavatel, stav, servis). V evidenci se zároveň sledují pohyby jednotlivého vybavení (výdej, vrácení, převod mezi zaměstnanci).

Primárním účelem stránky je zajištění přehledu o přiděleném pracovním vybavení zaměstnancům a správa přidělování jak evidenčního vybavení, tak spotřebních pracovních pomůcek.

Stránka s pracovním vybavením je dostupná z menu volbami Pracovní vybavení / Vybavení zaměstnanců.

Potřebná oprávnění
Stránka s vybavením zaměstnanců je uživateli dostupná pouze tehdy, pokud má jeho role přiřazeno oprávnění Pracovní vybavení / Pracovní vybavení / Vybavení zaměstnanců / Zobrazit vše. Toto oprávnění umožní pouze nahlížet do seznamu všech zaměstnanců bez ohledu na nastavení pravomocí - např. skladník, správce majetku.

Pro možnost plnohodnotné práce s přehledem je nutné dané roli (např. Správce majetku) přidělit také oprávnění Pracovní vybavení / Pracovní vybavení / Vybavení zaměstnanců / Umožnit změnu.

Pro práci s přehledem vybavení např. z pozice vedoucího, mistra na dílně nebo školitele BOZP, kteří potřebují pracovat pouze s vybavením svých podřízených, je nutné přidělit následující oprávnění:
Pracovní vybavení / Pracovní vybavení / Vybavení zaměstnanců / Umožnit změnu a
Pracovní vybavení / Pracovní vybavení / Vybavení zaměstnanců / Zobrazit vybavení jen podřízených.
Současně je třeba těmto pracovníkům nastavit v kartě zaměstnance pravomoc Pracovní vybavení - Zobrazit vybavení jen podřízených a určit konkrétní zaměstnance, na které se tato pravomoc vztahuje.

Popis stránky Vybavení zaměstnanců

Stránku s vybavením zaměstnanců je možné rozdělit do tří částí:

Lišta pro nastavení filtrů

V záhlaví stránky je umístěna filtrační lišta, která umožňuje výběr konkrétního zaměstnance (osoba s právem "Správce majetku" vidí automaticky všechny zaměstnance, u vedoucích pracovníků je výběr závislý na přidělených pravomocech - viz výše Potřebná oprávnění), druhu pracovního vybavení (evidované, spotřební a kombinace obou) a následně i konkrétního typu vybavení v závislosti na zvoleném druhu. Nabídka typů vybavení je automaticky odvozena z číselníku Typy pracovního vybavení (Pracovní vybavení / Podklady / Typy pracovního vybavení), kde jsou jednotlivé pracovní pomůcky předdefinovány.

Filtrační lištu je možné zavřít pomocí ikony křížku v pravé části lišty.

Výběr zaměstnanců v roletce je dán pravomocí "Zobrazit vybavení jen podřízených".
Tlačítka nad seznamem

Nad seznamem vybavení jsou umístěna dvě tlačítka určená pro přidělování pracovního vybavení. Tlačítko Ad-hoc slouží pro rychlé přidělení pracovních pomůcek mimo běžný požadavek nebo evidenci, zatímco tlačítko Přidělit slouží pro hromadné přidělování evidovaných nebo spotřebních pomůcek dle požadavku v kartě zaměstnance.

Seznam vybavení zaměstnanců

Evidence pracovního vybavení zaměstnanců má formu přehledného seznamu, se kterým mohou oprávnění uživatelé aktivně pracovat. Seznam nabízí několik přednastavených zobrazení, která usnadňují orientaci a zvyšují efektivitu práce.

Dostupná zobrazení:

  • Všechny požadavky
  • Žádosti o přidělení
  • V užívání
  • V užívání (bez požadavku)

V základním zobrazení všech požadavků obsahuje seznam následující údaje:

  • Příjmení a jméno
  • Osobní číslo
  • Typ pracovního vybavení - položky jsou zobrazeny dle nastavení číselníku Typy pracovního vybavení.
  • Vydat ks - výchozí počet kusů se přenáší z karty zaměstnance, případně ze vzorové pozice, kde je možné předepsat počet kusů konkrétního pracovního vybavení určeného k přidělení. Při samotném přidělení je možné tuto hodnotu upravit.
  • Vydáno ks - počet kusů vybavení, který byl zaměstnanci skutečně vydán.
  • Požadovaná velikost - výchozí hodnota velikosti se přenáší z karty zaměstnance. Nastavení, zda je velikost u daného vybavení vyžadována, se provádí v číselníku Typ pracovního vybavení zaškrtnutím check-boxu Požadovat velikost.
  • Vydaná velikost - evidence skutečně vydané velikosti.
  • Typ požadavku - pole může nabývat hodnot:
    • Přidělit - zaměstnanec, který čeká na přidělení pracovního vybavení, přenáší se z požadovaného vybavení evidovaného na kartě zaměstnance.
    • V užívání - zaměstnanec s pracovním vybavením, které mu bylo přiděleno na základě předepsaného vybavení na kartě zaměstnance.
    • V užívání (bez požadavku) - pracovní vybavení zaměstnance, které bylo přiděleno bez předchozího požadavku, nebo u kterého byl požadavek z karty odstraněn během jeho užívání.
  • Spotřební - nabývá hodnot Ano / Ne, vychází z hodnoty nadefinované v číselníku Typy pracovního vybavení.
  • Datum přidělení
  • Obměňovat po (měsíce) - interval, po jehož uplynutí vzniká nárok na nové vybavení, zadává se v měsících. Více informací o procesu obměny pracovních pomůcek naleznete zde.
  • Příští obměna - automaticky vypočtené datum obměny podle data přidělení a nastaveného intervalu obměny.
  • Vyměňovat po expiraci - pole nabývá hodnot Ano / Ne dle nastavení obměny (pokud je nastavena obměna, hodnota je "Ano").
  • Vrátit při ukončení - pole nabývá hodnoty Ano / Ne, kde spotřební vybavení má automaticky nastavenou hodnotu "Ne", evidenční vybavení hodnotu "Ano".
Při ukončení pracovního poměru je personalista upozorněn na vrácení pracovního vybavení v kartě zaměstnance, kde se pod jeho fotografií zobrazí informační štítek .
  • Sloupec s akcemi, kde jsou podle aktuálního stavu vybavení dostupná tlačítka:
    • Přidělit - určené pro zaměstnance čekajícího na přidělení spotřebního vybavení
    • Přidělit z evidence - pro zaměstnance čekajícího na přidělení evidovaného vybavení
    • Obměna - pro zaměstnance, který má stanovenou lhůtu pro výměnu přidělené pracovní pomůcky
    • Přejít na položku - pro zaměstnance s přiděleným evidovaným vybavením, tlačítko přepne přímo do karty majetku
    • (prázdné pole) - zobrazuje se u zaměstnanců se spotřebním vybavením, které nemá stanovený interval obměny
  • Ikona pro odstranění záznamu


Jak hodnotíte článek?