Heslo pro přihlášení do aplikace plusPortal

Změníl(a) - Lucie Mácová

Níže uvedené platí pro formulářovou autentizaci a pro ověřování hesla uloženého v databázi aplikace plusPortal. Nebo v situaci, kdy je globálně nastaveno ověřování v AD (Active Directory), ale existuje alespoň jeden uživatel, který má mít ověřované heslo uložené v databázi aplikace plusPortal.

Protože heslo pro přihlášení do aplikace plusPortal již není generováno, uživatel si jej nyní nastavuje sám. V situaci, kdy uživatel nikdy nebyl v aplikaci plusPortal přihlášen, ale i v situaci, kdy zapomněl heslo, může v přihlašovací stránce zažádat o obnovovací odkaz. Na přihlašovací stránce klikne na odkaz Neznám heslo a zobrazí se pole pro zadání primárního e-mailu.

Po zadání e-mailu a kliknutí na zaslání odkazu bude mimo e-mailovou frontu odeslán na primární e-mail URL odkaz s platností 30 minut.

Pokud je zadán neplatný e-mail nebo e-mail, který není evidován v databázi aplikace plusPortal, zobrazí se hláška, že e-mail nebyl nalezen. V případě, že se má uživatelovo heslo ověřovat v AD, zobrazí se hláška, aby uživatel pro změnu hesla kontaktoval správce.

Na odkazu, který přijde uživateli do e-mailu, je dostupná stránka, na které si uživatel nastaví nové heslo. Po nastavení mu na primární e-mail přijde informace, že heslo bylo změněno.

Po nastavení nového hesla se zobrazí okno pro přesměrování na přihlašovací stránku.

Administrátor může uživateli heslo nastavit. Nastavení hesla konkrétním uživatelům je možné v kartě zaměstnance/uživatele / na záložce Přístupy a práva / sekce Přihlašování.

Po kliknutí na odkaz Změnit heslo, které je dostupné i v editaci přihlašování, se zobrazí okno pro zadání nového hesla.

Po změně hesla je přes frontu na primární e-mail uživatele odeslán e-mail s upozorněním, že heslo bylo změněno. Z bezpečnostních důvodů není heslo zasíláno e-mailem a administrátor jej musí sdělit uživateli osobně.


Jak hodnotíte článek?